کد خبر:52999
پ

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: موسسه کلامی احیاء وظیفه دارد در استان برای مراجعه به کسانی که شبهه و سوال عقیدتی دارند فضای مناسب ایجاد کند.

به گزارش روزانه نیوز، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در آیین اختتامیه حسینیه اندیشه در کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: درباره حسینیه اندیشه باید بگویم اسلام دینی است که پایه‌های عقلانی دارد نه پایه‌های احساسی و عاطفی محض به عبارتی بر پایه‌ عقلانیت استوار است.

وی تاکید کرد: اگر دینداری‌ها بر اساس احساسات و عواطف محض باشد یک جا که عاطفه قوی‌تر مطرح باشد از اسلام جدا خواهید شد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر در مجلس امام حسین(ع) به صرف احساسات و عاطفه حضور پیدا کردید بدانید اگر در جای دیگر بیشتر اشک شما را درآورند آنجا خواهید رفت گفت: آن چیزی که مهم است عواطف و احساسات تحت تاثیر عقل است به تعبیری احساسات تحت حاکمیت عقل قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگر يادآور شد: موسسه کلامی وظیفه دارد در استان برای مراجعه به کسانی که شبهه و سوال عقیدتی دارند فضای مناسب ایجاد کند به ویژه که اسلام به هیچ نحوی با طرح شبهه مخالف نیست.

شعبانی با اشاره به اینکه حتی می‌توان در مورد بدیهیات مسائل دینی نیز سوال داشت چراکه سوال پله رشد فکری افراد است خاطرنشان کرد: معنا ندارد به جوان بگوییم سوال نپرسد یا سوالاتش را سانسور کند اگر دانش‌آموز و دانشجو سوالش را سانسور کند گویی به نبوغ و اندیشه او توهین کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین باید پیگیر شد و مرجعی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان در نظر گرفت.

امام جمعه همدا اظهار کرد: در این شهر موسسه کلامی احیاء فضایی نیاز دارد که مردم مراجعه کنند، در واقع موسسه کلامی در همدان نیازمند حمایت است.

وی گفت: آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه‌های دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان موسسه کلامی احیاء را مورد حمایت قرار دهند و بیش از پیش ورود کنند اگرچه در این حوزه از کتابخانه‌های عمومی استان همدان به دلیل ورود موثر در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید