کد خبر:53259
پ

چه از طریق معافیت‌های مالیاتی سخاوتمندانه باشد و چه از طریق دستورات بدون آلایندگی، مشوق‌های دولتی باعث انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی می‌شوند. استیو فاولر با کارشناسان صنعت صحبت می کند که کدام کشورها آن را به درستی انجام می دهند و بریتانیا چه کارهای بیشتری می تواند برای حمایت از انقلاب EV انجام دهد.

به گزارش روزانه نیوز از ایندیپندنت، انتقال بریتانیا به وسایل نقلیه الکتریکی یک جزء حیاتی در استراتژی دولت برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ است.

به عنوان بخشی از این طرح، دولت بریتانیا اهداف بلندپروازانه ای را تعیین کرده و مجموعه ای از ابتکارات را برای تشویق به پذیرش خودروهای الکتریکی معرفی کرده است. برنامه‌هایی برای ممنوعیت خودروهای موتور احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۰ (به استثنای برخی از هیبریدی‌ها)، اهداف سختی برای خودروسازان برای فروش خودروهای برقی تحت فرمان خودرو با آلایندگی صفر، و مزایای مالیاتی برای خودروهای شرکتی و کاربران خودروهای شخصی وجود دارد (اگرچه آنها در سال های آینده کاهش خواهد یافت). اما آیا این کافی است؟

یک کشور این کار را درست انجام می دهد. نروژ به تازگی از نقطه عطف داشتن خودروهای برقی بیشتر از مدل های بنزینی در جاده های خود عبور کرده است. این یک دستاورد بزرگ است، با توجه به اینکه کشور به شدت به درآمد حاصل از نفت وابسته است، که نروژ هوشمندانه آن را مجدداً در فناوری های تجدیدپذیر سرمایه گذاری می کند و از تغییر مصرف کنندگان به خودروهای الکتریکی حمایت می کند. نروژ قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ اولین کشوری باشد که فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید را ممنوع می کند.

در بریتانیا، دولت جدید کارگر دستورالعمل روشنی را تعیین کرده است: تا سال ۲۰۳۰، فروش خودروهای بنزینی و دیزلی جدید با برخی از خودروهای هیبریدی مجاز تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد شد. اجرا – به احتمال زیاد هیبریدی‌های پلاگین که می‌توانند به تنهایی با نیروی الکتریکی طی تعداد مشخصی مایل حرکت کنند، اما احتمالاً هیبریدی‌های کامل یا حتی هیبریدی‌های ملایم نیز همچنان مجاز به فروش خواهند بود.

صنعت و مصرف کنندگان برای اطمینان فریاد می زنند. مایک هاوز، مدیر عامل انجمن تولیدکنندگان و معامله‌گران موتور (SMMT)، می‌گوید که سردرگمی و عدم اطمینان آنها را متوقف می‌کند.

هنگامی که دولت ریشی سوناک ممنوعیت بنزین و گازوئیل را در سپتامبر گذشته به سال ۲۰۳۵ بازگرداند و هدف ۲۰۳۰ را که بوریس جانسون تنها چند سال قبل تعیین کرده بود، تمدید کرد، باعث سردرگمی شد. قبل از آن، زمانی که این ممنوعیت در سال ۲۰۳۰ تعیین شد، تنها ۱۱ درصد از افرادی که علاقه مند به رانندگی با برق بودند گفتند که قبل از خرید تا سال ۲۰۳۰ صبر می کنند. پس از تغییر مهلت، این رقم به ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر ممنوعیت بازگردانده شده در سال 2030، دولت دستور وسیله نقلیه آلایندگی صفر (ZEV) را معرفی کرده است که از تولیدکنندگان خودرو می‌خواهد اطمینان حاصل کنند که درصد مشخصی از فروش آنها خودروهایی با آلایندگی صفر است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید