کد خبر:52910
پ

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان از برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی در حوزه گردشگری خبرداد.


به گزارش روزانه نیوز، محمود رجبی در توضیح این مطلب اظهارکرد: یکم شهریور بمناسبت سالروز میلاد بوعلی سینا و روز پزشک در تقویم رسمی کشور ثبت ملی شد و این مقطع تاریخی برای همدان ماندگار شد.


وی با اشاره به تلاقی این مهم با توفیق ثبت جهانی هگمتانه خاطرنشان کرد: امسال سال گردشگری شهر همدان است و همه وظیفه داریم این سال را بعنوان نقطه عزیمتی برای تعالی فرهنگ در حوزه گردشگری ترسیم و تصور کنیم.


رجبی در ادامه این مطلب اظهار کرد: به منظور ایجاد هم افزایی و هدف‌گذاری فرهنگی در حوزه گردشگری سلسله برنامه‌هایی مد نظر و در دست اقدام در سازمان فرهنگی است که از مهمترین آنها می‌توان به برگزاری همایش همدان شناسی با حضور اندیشمندان، همدان پژوهان، ادبا و شعرای همدانی و با حضور بیش از دویست و پنجاه نفر از علاقمندان در آرامگاه شیخ الرئیس بوعلی سینا اشاره کرد.


رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان تأکید کرد: در ادامه رویدادهای طراحی شده در هفته پیش رو تورهای آشنایی با مساجد تاریخی شهر همدان و بازدید از مجموعه های شخصی مجموعه داران همدانی، بازتعریف ظرفیت معنوی سایت موزه پیاده راه امام خمینی ره برگزار خواهد شد.


مسؤول فرهنگی مدیریت شهری همدان تصریح کرد: برگزاری ورکشاپ سفر ارزان برای علاقمندان گردشگری در همدان با انتقال تجربه و راهنمایی دو نفر از اهالی فن در دستور کار قرار دارد و این مهم نیز با هدف بازآموزی ساختار سفر ارزان در حال شکل گیری است.


رجبی همچنین به تشریح فعالیت واحد آموزش شهروندی سازمان در این هفته پرداخت و افزود: دوره آموزشی در حیطه کودکان تحت عنوان «پزشک کوچولو» به مناسبت میلاد بوعلی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال برنامه ریزی و اجرا است که عموم شهروندان می‌توانند از این ظرفیت بهره مند باشند.


وی پس از آن به برگزاری تور همدانگردی ویژه دانشجویان خارجی خارجی دانشگاه علوم پزشکی همدان توجه داد و افزود: معرفی ظرفیت گردشگری همدان به دانشجویان خارجی بعنوان یک اقدام موثر در حوزه معرفی به فرانسوی مرزهای میهن قلمداد می‌شود که این مهم پس از ثبت جهانی مورد توجه و تمرکز شهرداری است.


وی سپس قرار گرفتن روز اربعین در هفته همدان اشاره کرد و ادامه داد: قرارگرفتن سالگشت واقعه اربعین و حضور نهضت پیاده روی در اثنای رویداد ملی روز همدان فرصتی برای معرفی پتانسیل گردشگری همدان است که شهرداری همدان مد نظر دارد در مسیر برگشت زوار کربلای حسینی در مواکب بدرقه حضور موثری داشته باشد.


رجبی به انجام عملیات تبلیغات محیطی در تمام مناطق شهری همدان اشاره کرد و افزود: در سطح شهر همدان به همت مناطق ۴گانه شهری به تناسب ظرفیت پوستر و بنر اطلاع رسانی پاسداشت روز همدان اکران شده تا فضای فرهنگی شهر همدان با این رویداد مهم مأنوس شود.


وی همچنین در پایان تصریح کرد: شستشوی محوطه آرامگاه بوعلی برای آماده سازی حضور مردم و اقشار مختلف با همکاری شهرداری منطقه یک صورت گرفته و نیز تقویت فضای سبز مجموعه بوعلی توسط فضای سبز شهرداری در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید