کد خبر:46322
پ

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: در آستانه برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان ۴۴ کتابخانه کانون به نام شهدای نوجوان نامگذاری شد.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، “معصومه ابراهیمی‌هژیر” در اولین جلسه کمیته کودک و نوجوان کنگره هشت هزار شهید استان اظهار داشت: دبیرخانه کمیته کودک و نوجوان کنگره هشت هزار شهید افتتاح شد و همچنین ۱۴ هزارجلد کتاب کودک و نوجوان به نیابت از شهدا با راه‌اندازی ۱۰ کاروان کتاب در سطح استان به یاد شهدای هر شهرستان صورت گرفته است.

ابراهیمی‌هژیر گفت: پویش نوه‌های شهید در راستای گرامیداشت شهدای استان همدان پیش بینی شده که در این پویش، نوه‌های شهید در قالب هنرهای تجسمی شامل نقاشی، تصویرگری، نماهنگ، دلنوشته و خوشنویسی پدربزرگ شهید خود را به همسالان خود معرفی می کنند و برای ارسال آثار خود تا تاریخ ۲۰ شهریور فرصت دارند.

وی به اجرای مسابقه قصه گویی «قصه‌هایی از شهدای استان همدان» اشاره و تصریح کرد: پوستر و فراخوان این مسابقه جذاب آماده و برای عموم ارسال شده است که کودکان، نوجوانان، پدران، مادران، پدربزرگ، مادربزرگ، مربیان و اولیای تربیتی تا ۲۰ شهریور می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

حوزه کودک و نوجوان باید مورد دقت بیشتری قرار بگیرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با گلایه از اینکه متاسفانه حوزه کودک و نوجوان به طور جدی مورد دقت نبوده است اظهار داشت: همه ما دغدغه کودک و نوجوان داریم و در این عرصه نقش ما جهادگری آن هم به صورت تبیین و الگو سازی در ۲ جنبه علمی و هنری است که بتوانیم آن ارتباط بین کودک و نوجوان را با جنگ و شهدا برقرار کنیم.

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه کار برای شهدا در حوزه کودک و نوجوان باید ابتدا بر روی والدین صورت بگیرد افزود: کار برای شهدا باید از خانواده آغاز شود و والدین آن را جدی بگیرند.

وی گفت: کانون نیازمند ظرفیت تبلیغی اداره کل آموزش و پرورش و اتحادیه برای اعلام برنامه‌های خود است که اگر این بازو تبلیغاتی تقویت نشود خیلی از پویش‌ها و برنامه‌ها در سطح همان اعضای کانون باقی مانده و به طور وسیع نمی‌توان در جامعه دانش‌آموزی کار انجام داد.

با « پیک امید » به دورترین نقاط استان سفر می‌کنیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اصل عدالت محوری به عنوان یکی از شعارهای کانون افزود: ما با نام و یاد شهدا تاکنون ۴۸ برنامه با عنوان “پیک امید” در روستاهای محروم استان رفته‌ و برنامه‌های چون پخش فیلم و انیمیشن، قصه گویی، آموزش سفالگری، نقاشی و بازی‌های بومی محلی برای ایجاد لحظاتی خوش و ماندگار برای کودکان و نوجوانان داشته‌ایم.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: در کانون طرح کتاب سازی در خصوص شهدا را داریم که خود بچه‌ها در مورد شهید منطقه خودشان کتاب نوشته تصویرسازی کرده و در قفسه‌ای که به نام شهدا تعبیه شده کتاب خود را برای استفاده دیگران قرار می‌دهند.

اجرای برنامه سلاله‌ها به منظور تکریم از خانواده شهدا

وی گفت: برنامه سلاله‌ها به منظور تکریم خانواده‌های معظم شهدا و پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس از اسفند سال ۱۴۰۱ هر ماه یک بار با حضور همسر، فرزندان و نوه‌های شهید و همچنین همراهی نمایندگان دفتر امور زنان و خانواده استانداری، بنیاد حفظ آثار، بنیاد شهید و مشاور امور بانوان فرمانداری در منزل شهید اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: متفاوت بودن این دیدار با دیگر دیدارها از خانواده‌های شهدا، حضور نوه‌های شهید است که در کنار تقدیر از همسر شهید، تک تک نوه‌های شهید از طرف کانون تجلیل می‌شوند.

ابراهیمی‌هژیر گفت: دیدار با ۱۱ خانواده معظم نوجوان شهید در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودرآهنگ برنامه ریزی شده که در روزهای آتی تا زمان کنگره اجرا می‌شود.

وی افزود: آثار شعر و داستان مربیان، کودکان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس شامل هشت داستان، سه مجموعه شعر و سه کتاب کوچه خاطرات است که با هدف نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حمایت از نویسندگان در راستای کنگره هشت هزار شهید استان جمع آوری شده و با هماهنگی کارگروه تالیف تا زمان کنگره تعدادی از آنها به چاپ می رسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان ادامه داد: برنامه نقاشی همگانی “گل دخترا” با همکاری کمیته بانوان کنگره هشت هزار شهید و امور بانوان استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان با حضور سه هزار دانش‌آموز دختر و هزار و ۲۰۰ نفر از خانواده‌ها با محوریت وصیت‌نامه شهدا، روز دختر، خانواده و عفاف و حجاب برگزار شد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: غبار روبی مزار شهدا توسط ۳۱ کتابخانه کانون پرورش فکری توسط کودکان و نوجوانان، افتتاح کتابخانه و اهدا سه هزار کتاب به مدارس روستایی محروم و کم برخوردار به نام شهید همان روستا از برنامه های اجرایی این اداره کل در راستای برگزاری کنگره شهدا است.

وی گفت: دعوت از تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کشور برای حضور در همدان و اجرای تئاتر مناسبتی همزمان با کنگره در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: جنگ در حالی شروع شد که بچه‌ها آخرین ساعات بازی خود را در کوچه‌ها انجام می دادند و خود را برای شروع سال تحصیلی آماده می‌کردند که ناگهان خبر و صدایی مهیب سراسر ایران را فراگرفت و ما وارد جنگی نابرابر شدیم.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: رزمندگان و همه کسانی که برای دفاع از کشور به پا خواستند، رفتند تا امنیت و در کنار آن شادی را برای بچه‌ها برگردانند و می‌توان گفت شهدا برای برگشت شادی این کودکان و نوجوانان از جان و حیات خود گذشتند.

دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در شانزدهم مهرماه سالجاری برگزار می شود.

استان همدان هشت هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و یک هزار آزاده را تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید