کد خبر:53012
پ

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان:

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان از پوشش بیمه ای 90 درصدی هزینه های درمان نازایی و ناباروری خبر داد.


به گزارش روزانه نیوز، فریبرز نیاستی اظهار داشت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن 49 سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند گردند. در خصوص هزینه های درمان ناباروری و نازایی در مراکز دولتی 90 درصد تعرفه دولتی و در بخش خصوصی 90 درصد تعرفه عمومی غیر دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می گردد.


مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص افزایش پوشش بیمه ای تعداد داروها و لوازم و تجهیزات پزشکی مورد استفاده در درمان نازایی و ناباروری گفت: تعداد اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت برای زوجین نابارور به ۶۶ قلم ، لوازم و تجهیزات پزشکی به ۲۹ قلم و تعداد خدمات آزمایشگاهی تشخیص طبی به ۵۸ مورد افزایش یافته است.


نیاستی با شاره به پوشش بیمه خدمات تشخیصی درمان نازایی و ناباروری اظهار داشت: ۷ کد خدمت تصویر برداری سونوگرافی و ۱۶ قلم آزمایش ژنتیک جهت بررسی سقط مکرر جنین تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است و با سهم ۹۰ درصدی بیمه سلامت در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت اعمال شده است.


وی افزود: در حال حاضر هیچ محدودیتی در تعداد دفعات بهره مندی از این خدمات وجود ندارد. در دستور العمل های قبلی محدودیت تا ۳ بار استفاده از هر خدمت در یک سال را داشتیم اما اکنون حسب نیاز و معرفی پزشک مربوطه، زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند. همچنین عمل‌های برگشت باروری خانم‌ها و آقایان در قالب خدمات بیمه‌ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.


مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: تمام قواعد پوشش رایگان کودکان زیر هفت سال در سامانه های بیمه سلامت پیاده سازی شده و اکنون درمان کودکان زیر هفت سال چه در بخش بستری و چه در بخش سرپایی در مراکز دولتی کاملا رایگان است.


نیاستی افزود: بر اساس قانون جوانی جمعیت سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه دولتی زایمان طبیعی را پرداخت می‌کند و ده درصد باقیمانده را هم خود وزرات بهداشت تقبل می‌کند. بنابراین زایمان طبیعی برای افراد هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است.


وی افزود: در خصوص هزینه زایمان سزارین هم ۹۰ درصد هزینه‌ها را بر اساس شیوه نامه پرداخت می‌کنیم و خارج از آن خدمات بیمه‌ای نداریم.


مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص پرداخت هزینه های درمان نازایی و ناباروری اظهار داشت : از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 10 میلیارد ریال برای یک هزار و 169 زوج نابارور استان همدان پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید