کد خبر:46395
پ

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: با توجه به ظرفیت بازار و اشباع شدن برخی مشاغل، فنی و حرفه ای با در نظر گرفتن این موضوع و متناسب با نیاز روز جامعه، رشته های جدید دایر می کند.

 بهگزارش روزانه نیوز، وهب مختاران با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌ عنوان پل ارتباطی واحدهای تولیدی و صنعتی با آموزش است، اظهار داشت: علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی‌ نیروها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱۸ درصد اشتغال فنی و حرفه ای در سامانه رصد ثبت شده است، گفت: در راستای تخصیص اعتبارات یک هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور برای ساخت و تجهیز مراکز فنی و حرفه ای استان همدان مصوب شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان افزود: استان همدان در رده پنجم تخصیص اعتبارات قرار دارد و این اعتبارات برای تجهیز و به روز رسانی کارگاه ها و تجهیزات، تعمیر تجهیزات مستعمل و مستهلک در نظر گرفته شد که این رقم باید در طی سه سال جذب و هزینه شود.

مختاران با بیان اینکه اختصاص این میزان اعتبار به فنی و حرفه ای نشان از توجه ویژه رییس جمهور به موضوع مهارت افزایی است ادامه داد: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار جذب شده است و در حال خرید تجهیزات کارگاهی مورد نیاز هستیم.

وی از راه اندازی کارگاه آموزشی فناوری هوایی با همکاری سازمان هواپیمایی با هدف آموزش صنایع کم‌آب‌بر و آموزش استانداردهای آموزش فناوری هوایی در استان همدان در هفته دولت خبر داد..

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: این کارگاه آموزشی سازنده هواپیماهای مدل قابل پرواز است که فاز اول آن در هفته دولت به بهره‌برداری می ‎رسد و بعد از آن آموزش و تربیت مهماندار هواپیما در دستور کار قرار دارد.

مختاران، از ارائه آموزش های مهارتی به بیش از ۴۳ هزار نفر در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۱۷ هزار و ۴۶۸ نفر در ۲ بخش دولتی و خصوصی آموزش داده شده است که از این تعداد، ۶ هزار و ۲۱۸ نفر در بخش خصوصی و ۱۱ هزار و ۲۵۰ نفر در بخش دولتی آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش ها در این اداره کل براساس ظرفیت های رقابتی در استان و فرصت‌های فضای کسب و کار صورت می گیرد.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۱۵۰ مربی ۵۰۰ حرفه را به ۱۹ گروه هدف آموزش می‌دهند یادآور شد: فنی و حرفه‌ای در زمان ورود کارآموزان مشاوره و بعد از آموزش نیز اشتغال آنها را پیگیری می‌کنند.

مختاران افزود: کارگاه گوهر تراشی و گوهر شناسی با همکاری صمت و ایمیدرو و اتحادیه صنایع دستی راه اندازی شده و در حال بهره برداری است و کارگاه قابل قبولی در حوزه گوهرتراشی واقع در مرکز فنی و حرفه ای میدان فلسطین ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید