کد خبر:52174
پ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ‌استان همدان از خوشه‌دار شدن صنعت سنگ‌های نیمه‌قیمتی در استان همدان خبر داد.

مصطفی حقیقی بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های استان صنعت سنگ‌های نیمه‌قیمتی است، گفت: بنا به دستور مدیر ارشد استانی توسعه خوشه صنعتی سنگ‌های نیمه‌قیمتی به‌عنوان یکی از ظرفیت‌ها و دارایی‌های با ارزش استان در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه مطالعات این امر در حال انجام است گفت: در مرحله نخست به‌دنبال آن هستیم که ضرورت و امکان‌سنجی ایجاد این خوشه را به سرانجام رسانده و نهایتاً طی سال جاری مقدمات اجرای فرایند شکل‌گیری توسعه صنعتی خوشه سنگ‌های نیمه‌قیمتی را در استان شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ‌استان همدان با تأکید بر اینکه ما در خصوص استقرار خوشه‌ها پیشتر بنا به ظرفیت‌های شهرستانی عمل می‌کردیم، گفت: برای مثال در کردآباد در شهرستان کبودراهنگ خوشه پوشاک و یا در شهرستان ملایر خوشه کشمش محوریت داشت اما در مبحث خوشه‌هایی همچون فرش و سنگ‌های قیمتی چون این ظرفیت‌ها در شهرستان‌‌های مختلف وجود دارد این خوشه را با رویکرد توسعه خوشه‌ای در شهرستان‌ها دنبال می‌کنیم.

حقیقی ادامه داد: البته در راستای توسعه خوشه صنعتی سنگ‌های قیمتی گرچه نگاه ما رشد این ظرفیت در همه شهرستان‌های دارای ظرفیت است اما مرکزیت و محوریت آن با شهرستان همدان است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید