کد خبر:46263
پ



رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران گفت: بیشترین اعضای انجمن ارتقای کتابخانه اهل استان همدان هستند.

به گزارش روزانه نیوز، منصور کوهی‌رستمی با اعلام این مطلب اظهار کرد: دوسال پیش انتخابات دومین هیأت مدیره برگزار شد و همه اعضا تعهد حرفه‌ای، اخلاقی و علمی دارند که فعالیت‌هایی متنوعی را رقم زنند که به توسعه کتابخانه‌های عمومی و ارتقای کتابداران منجر شود.

وی افزود: انجمن کتابخانه‌های عمومی یک ماهیت کاملا علمی دارد و از نظر قوانین نمی‌تواند در حوزه صنفی ورود کند و باید بر اساس اساسنامه حرکت کند، ما نیز تلاش کردیم که فعالیت‌های خود را در این راستا دنبال کنیم.


وی تأکید کرد: عمده برنامه‌های ما در حوزه آموزش، پژوهش، توانمندسازی، اجرای رویدادهای ملی، همایش ‎های ملی، ارتباط با اندیشمندان داخلی و اندیشمندان خارجی است.


رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران با بیان اینکه عمدتاً فعالیت‌های انجمن با همکاری کتابداران در نهاد کتابخانه‌های عمومی انجام شده است تصریح کرد: ارتباط خوبی با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن حفظ استقلال خود داریم به طوری که در برنامه‌های ما حضور پررنگی داشتند.


وی تأکید کرد: در حال حاضر ۷۴۸ نفر عضو پیوسته، ۲۷۲ عضو وابسته، ۶۱ عضو دانشجویی و در مجموع ۱۰۸۱ عضو در انجمن فعالیت می‌کنند به طوری که در بین انجمن‌های علمی کشور یک انجمن پر عضو محسوب می‌شود.


کوهی رستمی اشاره به اینکه عمده متون علمی حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی توسط پیشکسوتان تدوین شده است گفت: در سال گذشته از دکتر عصاره و دکتر فرج‌پهلو تقدیر شد و امسال هم از دکتر فامیل روحانی تقدیر خواهیم کرد.

دکتر علی اکبر فامیل روحانی پدر علم اطلاعات و دانش‌شناسی در استان همدان


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان درباره این استاد پیشکسوت اظهار کرد: دکتر علی اکبر فامیل روحانی پدر علم اطلاعات و دانش‌شناسی در استان همدان است. فعالیت‌های علمی، اجتماعی فرهنگی و سیاسی بسیار و درخشانی در طول عمر خدمات ایشان به یادگار مانده است. وی راهنمای همه دانشجویان و اساتید در گروه علم مدیریت اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان هستند.


عاطفه زارعی افزود: سیدعلی‌اکبر فامیل‌روحانی در سال ۱۳۶۶دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان را راه اندازی کرد، در سال ۱۳۷۴ مشاور کتابخانه مجلس شورای اسلامی و در سال ۱۳۷۷معاون فنی کتابخانه مجلس شورای اسلامی بود.


وی تصریح کرد: دو دوره عضویت در شورای اسلامی شهر همدان، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان همدان، مدیرعامل موسسه نهج البلاغه،راه اندازی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، تأسیس و راه اندازی نشریه محراب در دهه ۸۰بخشی از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجرایی این استاد پیشکسوت است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: دکتر فامیل روحانی عضو حقیقی انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عضو هیئت امنای انجمن کتابخانه ساز استان همدان هستند و بیش از ۶۰سال در حوزه‌های مختلف آموزشی و فرهنگی فعالیت دارند و به زبان عربی فرانسه و انگلیسی مسلط هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید