کد خبر:51796
پ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان آموزشی، درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان همدان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

به گزارش روزانه نیوز، محمد مهدی مجذوبی در آیین افتتاح بیمارستان اکباتان بیان گرد: : در سفر رئیس جمهور به استان طی مردادماه ۱۴۰۱، ۱۳هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت پیش‌بینی شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پروژه‌های شاخص که در اعتبارات سفر دیده شده بود، بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان اکباتان بود افزود: اجرای این بیمارستان با گذشت ۱۴ سال از کلنگ‌زنی و آغاز طرح با روند بسیار کندی مواجه بود که تأمین اعتبار در سفر رئیس جمهور، خونی تازه به رگ این طرح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: با تزریق سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، در مدت ۲ سال طرح بیمارستان اکباتان پایان رسید و دی سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری شد تا آن اتفاق مهم که سال‌ها مردم همدان در انتظارش بودند، رخ دهد.

مجذوبی بیمارستان اکباتان را هدیه ارزشمند دولت برای استان دانست و گفت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال نیز هدیه‌ای والا برای حوزه سلامت در کشور در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۲ تخت در ۹ طبقه در بیمارستان کودکان اکباتان مستقر شده و بخش بستری، درمانگاهی، اورژانس در ۲۸ هزار متر مربع راه‌اندازی شده تا مورد استفاده مردم استان قرار گیرد.

گفتنی است، وزیر بهداشت پس از افتتاح از بخش‌های مختلف بیمارستان اکباتان بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید