کد خبر:18739
پ

تویوتا سوپرا در ساخت جدیدترین محصول خود از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو استفاده کرده است.

به گزارش روزانه نیوز کمپانی منهارت اصولا تمرکز خاصی روی محصولات بی ام و دارد و اکنون این شرکت قصد دارد روی محصولات تویوتا کار کند. در سال‌های گذشته تویوتا و بی‌ام‌و برای تولید دو محصول جدید Z۴ و سوپرا با یکدیگر همکاری کرده‌اند. همه می‌دانیم که این دو خودرو از وجه اشتراک زیادی برخوردار هستند.

 

۵۵۰ در نام این خودرو به قدرت حاصل شده از سیستم تقویت کننده B۵۸  اشاره می‌کند. به طور ویژه، این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و گشتاورش هم به ۶۵۰ نیوتون متر رسیده است. این در حالی است که سوپرای استاندارد قدرت و گشتاور ۳۴۰ اسبی و ۵۰۰ نیوتون متری دارد.

 

تعداد زیادی از شرکت‌های تنظیم کننده در حال حاضر  از سیستم  تقویت کننده B۵۸ استفاده می کنند و منهارت نیز یکی از آنهاست. در واقع، تیونر آلمانی از قبل نسخه ۴۵۰ اسب بخاری را ساخته است که اوایل امسال خبر آن نیز منتشر شد، اکنون، خط تولید آن با منهارت GR ۵۵۰ تقویت می‌شود.

 

منهارت از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو برای کار خود استفاده کرده است. تغییراتی همچون بازنگری در ECU و پاور باکس MHTronix در پیشرانه رخ داده‌اند و یک سایلسنر عقب از جنس فولاد ضدزنگ با کنترل سوپاپ نیز در نظر گرفته شده‌اند. خروجی‌های اگزوز نیز با دو طرح مشکی یا فیبر کربنی در دسترس هستند.

 

منهارت هیچ تخمین عملکردی ارائه نمی‌دهد، اما با رسیدن سرعت سوپرا به  ۱۰۰ کیلومتر در ۳.۹ ثانیه، این نسخه باید قابلیت انفجار تا سه ثانیه را داشته باشد. برای باز کردن قفل این نیرو، منهارت یک توربوشارژر جدید همراه با لوله کشی به روز شده، یک ورودی کربن و یک رادیاتور جدید پیشرفته از جنس استنلس استیل نصب می‌کند.

 

این تیونر همچنین از فنر‌های کم ارتفاع H&R استفاده کرده است. از دیگر بهبود‌های بصری این کوپه اسپورت ژاپنی می‌توان به نوار‌های تزئینی قرمز در بدنه اشاره کرد. رینگ‌های ۲۰ اینچی با طرح مشکی براق یا مات هم زیر خودرو دیده می‌شوند. این ابرخودروی سوپرا منهارت هیچ گونه آمار اولیه ای در خصوص هزینه را منتشر نمی‌کند./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید