کد خبر:51766
پ

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان از ۴۱ خیر مدرسه‌ساز و مدرسه یار تجلیل می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز، حمید شیرازیانی اظهار کرد: بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان روز پنجشنیه 10 خزداد ماه برگزار می‌شود و در این مراسم، 23 خیّر مدرسه ساز و  18 خیّر مدرسه یار، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.  


وی دررابطه با فعالیت خیّرین مدرسه‌یار، توضیح داد: مدرسه‌یاری فرایندی است که خیّرین، دانش‌آموزان، اولیای دانش‌آموزان، معلمان یا مربیان و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی با مشارکت خود از طریق بسیج سرمایه‌های انسانی، اجتماعی، ارتباطی، سازمانی، برای بهبود کمیّت و کیفیت آموزشی در مناطق مستعد و نیازمند، با هدف تحقق تربیت نیروی انسانی جامعه برای بالندگی، رشد و توسعه کشور ، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان ادامه داد: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار درصدد فعالیت اثربخش در نظام تعلیم و تربیت و پرورش نسل آینده کشور هستند و در بخش خیّرین مدرسه‌یار می توانیم با بهره‌گیری از ظرفیت این عزیزان در به‌سازی و فعالیت‌های خرد به دستاوردهای مطلوبی دست پیدا کنیم.


شیرازیانی پیرامون رویکردها و اهداف جشنواره بیست و ششم، تشریح کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه عدالت تربیتی و آموزشی در سایه همدلی، جذب مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، معرفی پروژه‌های خیّرین به عنوان پروژه‌های پیشران مدرسه‌سازی، کمک به معرفی مدرسه‌سازی و بیان ضرورت مشارکت در ساخت ایران قوی، معرفی طرح تحولی«بساز مدرسه» به عنوان فرصت مناسب برای مشارکت همگانی در مدرسه‌سازی، کمک به ساخت مدرسه به عنوان کانون تربیت و پیشرفت محله است.

وی به استفاده از فناوری‌های نوین و اقتصادی در ساخت فضاهای آموزشی خیّرساز اشاره کردو گفت: احداث هنرستان‌های تخصصی مرتبط با فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در استان، کمک به امر مدرسه‌یاری اجرای طرح نذر تجهیزات و جذب خیرین خارج از کشور، اهداف ما در بیست و ششمین جشنواره تقدیر از خیّرین مدرسه‌ساز است.  


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان مجموعه 905 خیر حقیقی و حقوقی دارد که 253 نفر آنها فقط مدرسه ساز هستند و ما بقی با اهدای زمین،املاک و مستغلات در مدرسه‌سازی فعالیت دارند.


شیرازیانی ادامه داد: از سال 1377 تا پایان 1402 تعداد 422 پروژه با 2616 کلاس درس و بیش از 300 هزار مترمربع زیربنا توسط خیّرین استان همدان ساخته شده است.


وی در پایان، یادآوری کرد: 4102 خیر مدرسه یار در قالب فرهنگیان با کسر از حقوق، گروه‌های جهادی ، خیریه ها، انجمن های اولیا و مربیان، افراد حقیقی و حقوقی و شوراهای شهری و روستایی در مقوله مدرسه‌یاری مشارکت دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید