کد خبر:53198
پ

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: همدان با داشتن هشت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت نزدیک به ۴۹ مگاوات یکی از استان‌های پیشرو در تولید برق از انرژی خورشید محسوب می‌شود.

علی سهرابی بیدار افزود: از مهمترین اقدامات انجام شده شرکت برق همدان، در راستای جذب سرمایه گذاری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، تاسیس و بهره برداری تجاری از هشت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۹ مگاوات است.

او تصریح کرد: امروز دستاورد‌های شرکت توزیع برق استان در زمینه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک چشمگیر است که این دستاورد‌ها نه تنها نمایانگر پیشرفت‌های فنی و مهندسی است، بلکه نقش مهمی در توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها نیز یکی از دستاورد‌ها محسوب می‌شود، گفت: همزمان با ابلاغ نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک در سال ۱۳۹۵، اقدامات لازم در این شرکت برای جلب سرمایه گذاری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک انجام شد و با پیگیری‌های مداوم، نخستین نیروگاه هفت مگاواتی کشور در همان سال مورد بهره برداری قرار گرفت و تاکنون نیز جذب سرمایه گذاران در دستور کار است.

او گفت: نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک استان همدان شامل ۶ نیروگاه با سرمایه گذاری خارجی به مجموع ظرفیت ۴۶.۹ و ۲ نیروگاه با سرمایه گذاری ایرانی به ظرفیت ۲ مگاوات است.

سهرابی بیدار تصریح کرد: در راستای تشویق مشارکت مشترکان دارای انشعاب برق نیز در استان، شرکت توزیع نیروی برق با انعقاد قرارداد خرید تضمینی ۲۰ سال با مشترکان به نمایندگی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی (ساتبا) است.

او افزود: نیروگاه‌های خورشیدی برای کمک به ناترازی تولید و مصرف در پیک بار تابستان امسال وارد مدار تولید شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: برای رفاه حال خانواده‌های عشایر استان و دسترسی به انرژی برق، تاکنون تعداد قابل توجهی سامانه قابل حمل خورشیدی به آنهاتحویل شده است.

او با بیان اینکه با توجه به ظرفیت همه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک بهره برداری شده در کشور، نزدیک به پنج درصد از کل نیروگاه‌های تجدیدپذیر بهره برداری شده در کشور سهم استان همدان است، گفت: سهم نیروگاه خورشیدی استان نیز نسبت به همه نیروگاه‌های خورشیدی بهره‌برداری شده در کشور برابر ۱۱ درصد است.

سهرابی بیدار  گفت: تاکنون چهار نیروگاه مقیاس کوچک گاز سوز (DG,CHP) با محوریت تامین بار مراکز صنعتی با مجموع ظرفیت ۱۷.۷ مگاوات در سطح استان راه اندازی و بهره برداری شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید