کد خبر:53140
پ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان همدان گفت: حقوق مستمری بگیران این صندوق سالجاری بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

هاتم شکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشريح اين خبر اظهار داشت: دریافتی مستمری‌بگیران پایین بود که با توجه به سیر تحول ایجاد شده حقوق بازنشستگان از ۱۰ میلیون ریال به ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی اشاره کرد: اصل ۲۹ قانون اساسی می‌گوید برخورداری از تأمین اجتماعی حق همگانی است که روستائیان و عشایر از هیچ گونه پوشش بیمه استفاده نمی کردند برخلاف همگی اصناف که از پوشش بیمه برخوردار بودند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان همدان یادآور شد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سال ۱۳۸۴ با هدف کاهش مهاجرت که بر تولید تاثیرگذار بود، و دیگری برخورداری از حفظ و کرامت و هویت بخشی به سیمای روستا است.

شکری در خصوص ویژگی های صندوق گفت: حق بیمه به صورت سالیانه است که دو سوم(۱۰ درصد) حق بیمه را دولت پرداخت میکند. این صندوق از کار افتادگی، فوت، بازنشستگی و نقل و انتقال سابقه را داراست.

وی در خصوص وضعیت آماری صندوق بیان کرد: ۳ میلیون بیمه شده در کشور، در استان همدان ۱۶۱هزار نفر بیمه شده وجود دارد که ۱۲۰ هزار نفر آقا و ۴۱ هزار نفر را بانوان تشکیل داده اند که ۴ هزار نفر عشایر اند که ۲۲۰ خانوار مستمری دریافت می کنند ضریب نفوذ بیمه در استان ۵۶ درصد است که استان همدان رتبه دوم کشور از لحاظ جذب بیمه شدگان را کسب کرده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان همدان در حوزه بانوان اشاره کرد: ماده ۲۱ قانون گفت تاریخ تولد فرزند سوم که اول فروردین ۱۳۹۶ است به صورت ۷ سال رایگان بیمه می‌شود که تمامی اعتبار ابتدا دریافت شد..

شکری تصریح کرد: در استان همدان ۱۴ هزار مادر شناسایی و پیش ثبت نام شدند که تا کنون ۱۲ هزار نفر از سازمان ثبت احوال تاییده گرفته شده است. ابتدا ۶ هزار نفر تایید شده بودند که اعتبار آن کسب شده است و مرحله دوم نیز در حال انجام است. اگر این مادران فرزند چهارم و پنجم آنان متولد شود ۲ سال دیگر به سابقه آنها افزوده می شود و سابقه تا ۹ سال افزایش خواهد داشت.

وی در خصوص آمار شهرستان هاگفت: اسدآباد، همدان و تویسرکان بیشترین ضریب نفوذ بیمه را در استان همدان دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان همدان اعلام کرد: با تبیین و اطلاع رسانی در سه سال گذشته توانسته ایم بیش از ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

شکری در خصوص خدمات گفت: در کشور بیش از ۲۲ هزار فقره تسهیلات ارایه شده که در استان بیش از ۲ هزار نفر تسهیلات ارائه شد که تمامی فرایندها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

گفتنی است، ۱۶۰۰ کارگزاری در کشور و ۵۰ کارگزار در استان همدان حضور دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید