کد خبر:53150
پ

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت بذر مورد نیاز 5 هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول کلزا تامین گردیده و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان،علی بایگانه در تشريح اين خبر افزود: برنامه ریزی برای تامین بذر مورد نیاز 5هزار هکتار از اراضی زیر کشت محصول کلزا در سطح استان در سال زراعی جاری انجام و 15 تن بذر هیبرید تولید داخل و وارداتی برای کشت این محصول تامین گردیده است.


وی افزود: پیش بینی می گردد از این میزان سطح زیر کشت کلزا،11 هزار تن دانه روغنی برداشت گردد.
وی شهرستانهای پیشرو در کاشت کلزا را نهاوند،تویسرکان و رزن برشمرد و افزود بیشترین میزان کشت کلزا از آن این سه شهرستان است.

بایگانه گفت: در سال جاری به میزان 4هزارو هفتصد تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان استان به صورت تضمینی به مبلغ هر کیلو 350 هزار ریال توسط کارخانه روغن خزل نهاوند خریداری گردید که 60درصد بهای آن پرداخت و مابقی تا پایان شهریور تسویه خواهد شد.


وی افزود: علاوه بر تامین بذر مورد نیاز،انواع کودهای شیمیایی شامل:ازته فسفاته و پتاسه برای کشت کلزا در نظر گرفته شده که کشاورزان با مراجعه به مراکز خدمات کشاورزی منطقه خود نسبت به ثبت اراضی زیر کشت خود در سامانه پهنه بندی اقدام و و کود مورد نیاز را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید