کد خبر:52544
پ

مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت پنجشنبه 5 مرداد ماه 1403 با حضور شخصیت‌های برجسته هنری، فرهنگی و آیینی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز از کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره سیمرغ، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت از دوم تا پنجم مردادماه در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره هر سال با هدف شناسایی و درخشش استعدادهای فرهنگی و هنری اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود که تاکنون ۱۰ دوره از این جشنواره به میزبانی استان تهران و یک دوره در استان خراسان رضوی برگزار شده و امسال دانشگاه علوم پزشکی به میزبانی این جشنواره و برگزیدگان آن از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نائل آمده است.

با درنظر گرفتن شاخص‌های میزبانی که در برگزاری این رویداد دیده شده، دانشگاه علوم پزشکی همدان با هدف معرفی همدان و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان استان و دانشگاه فعال و پویا در سطح کشور این جشنواره را با حضور 350 تن از برگزیدگان و داوران جشنواره برگزار می‌کند.

گفتنی است تاکنون بیش از ۹ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که ۴۵۰ اثر، شایسته تقدیر شناخته شدند.

حضور شخصیت‌های برجسته و بنام کشور در حوزه داوری آثار از جمله محمدحسین لطیفی (کارگردان و فیلمساز)، حامد عسگری (شاعر)، فرهاد قائمیان (بازیگر) مورد توجه است که فردا در مراسم اختتامیه شرکت خواهند کرد.

اجرای برنامه‌های متعددی در خلال جشنواره از جمله کارگاه آموزشی، برنامه‌های تفریحی و ورزشی، برنامه شبی با شهدا، مراسم اختتامیه، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره و… در این میزبانی پیش‌بینی شده است.

پذیرش و اسکان، فضاسازی در سطح شهر و دانشگاه علوم پزشکی، تولیدات محتوایی چند رسانه‌ای رویداد بوده و استقرار نمایشگاه صنایع دستی و آثار هنری استان همدان با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌ها از دیگر موضوعات مورد توجه از سوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در این جشنواره است.

همچنین رایزنی می‌شود تا شاهد حضور سه وزیر بهداشت، فرهنگ و ارشاد و علوم و تحقیقات، مسئول نهاد رهبری کشور، معاونین و مدیران وزارت بهداشت در آیین اختتامیه جشنواره باشیم.

در برنامه‌های جانبی جشنواره برگزاری تور همدان‌گردی ویژه میهمانان غیربومی، راه‌اندازی نمایشگاه صنایع دستی، پخش زنده برنامه‌ها از صدا و سیما و ایجاد پویش‌های کتابخوانی و شور و نشاط اجتماعی در سطح شهر منظور شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید