کد خبر:52523
پ

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: بیمه سلامت افرادی که در حال حاضر مشمول پنج دهک اول درآمدی هستند، تا پایان فروردین سال آینده به صورت رایگان و به صورت سیستمی بدون نیار به مراجعه حضوری تمدید شد.

به گزارش روزانه نیوز، فریبرز نیاستی درباره بیمه رایگان بیماران در دهک‌های پایین جامعه اظهار کرد: در حال حاضر پنج دهک اول درآمدی به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند.


وی افزود: در سال ۱۴۰۱ سه دهک و در سال ۱۴۰۲ دو دهک دیگر علاوه بر سه دهک قبلی تحت پوشش قرار گرفتند که در مجموع پنج دهک از بیمه رایگان استفاده می‌کنند، اطلاعات این افراد و مشمولان پنج دهک اول هر سال از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت یک جا و متمرکز دریافت می‌شود و برای آنها بیمه سلامت رایگان به مدت یک سال برقرار می گردد.


مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: افرادی که اکنون در پنج دهک اول قرار دارند، دارای یک بیمه معتبر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۴ هستند و نیاز به مراجعه حضوری و غیر حضوری برای بیمه شدن ندارند.


نیاستی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه بیمه سلامت برای دهک‌های 6 تا ۱۰ ادامه داد: مشمولان دهک 6 تا ۱۰ بر اساس مصوبه هیئت وزیران باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.

به گفته وی، این مشمولان دهک 6 باید ۲۰ درصد حق بیمه را برای هر نفر پرداخت کنند که این ۲۰ درصد برای یک سال حدود ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان افزود: مشمولان دهک هفت درآمدی با ۳۰ درصد مشارکت باید حدود ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان برای هر نفر پرداخت کنند، مشمولان دهک هشت درآمدی با ۴۰ درصد مشارکت به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان حق بیمه پرداخت می کنند؛ همچنین مشمولان دهک ۹ با ۵۰ درصد مشارکت به میزان ۹۶۹ هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.


نیاستی خاطرنشان کرد: مشمولان دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که مبلغ آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید