کد خبر:52578
پ

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان اعلام کرد: خرید تضمینی گندم تا سوم مرداد ماه سال جاری از میزان کل خرید سال گذشته عبور کرد.

به گزارش روزانه نیوز، سید حسین خوانساری در تشريح اين خبر اظهار داشت: مقدار خرید تضمینی گندم از کشاورزان سال گذشته ۴۱۱ هزار تن بوده است این در حالی است که خرید تضمینی گندم در سال جاری تا مورخ سوم مرداد ماه بیش از ۴۲۵ هزار تن است و این روند تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، در سطح کشور تا کنون بیش از ۹ میلیون تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده که با توجه به اینکه استان همدان جزو استان‌های تولید کننده گندم می‌باشد تا کنون نزدیک به ۵ درصد از این میزان توسط مراکز خرید استان همدان خریداری شده است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان در رده هفتم کشوری قرار دارد، افزود: به منظور رفاه حال کشاورزان ۵۵ مرکز خرید در نقاط گندم خیر استان با پراکنش مناسب تعبیه شده است.

خوانساری ادامه داد: هر از این مراکز دارای کد هستند و با استقرار نمایندگان دولت در هر یک از این مراکز، بصورت مستقل و با نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان مبادرت به تحویل گیری گندم از کشاورزان می کنند.

وی اشاره کرد: تا کنون بیش از ۶۷ هزار محموله با متوسط وزن ۶ تن توسط ۲۷ هزار کشاورز به مراکز خرید تحویل و تخلیه شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان اعلام کرد: شهرستانهای رزن با ۸۶ هزار تن ، کبودرآهنگ ۷۸ هزار تن و نهاوند ۶۰ هزار تن در رده اول تا سوم بالاترین میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان قرار دارند


 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید