کد خبر:52547
پ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اجرای عملیات اصلاح باغات میوه خبر داد و گفت: عملیات سرشاخه کاری گردو طی سال جاری نسبت به سال گذشته در نهاوند رشد ۲۵ درصدی دارد.

به گزارش روزانه نیوز، توکل آبشناس با اشاره به اجرای عملیات اصلاح باغات میوه نهاوند اظهار کرد: در سال جاری عملیات سرشاخه کاری باغات گردوی نهاوند از طریق پیوندزنی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۳۲ هزار پیوندک گردو رقم چندلر بر روی پایه‌های گردوهایی که محصول آنها به لحاظ کیفی نامرغوب بودند انجام شده است افزود: این مهم توسط ۶ گروه پیوندزن خبره بخش خصوصی و زیر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند همچنین يادآور شد: عملیات سرشاخه کاری گردو در نهاوند طی سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه پیوندک‌ها به صورت رایگان در اختیار باغداران نهاوندی قرار گرفته است تصریح کرد: در دو سال گذشته نهاوند در این خصوص رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

آبشناس در پایان با بیان اینکه پیوندزنی باغات پسته در شهرستان نهاوند در ۶ هکتار انجام و در سطح ۷ هکتار در حال انجام است اضافه کرد: در این زمینه یارانه دولتی به باغداران پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید