کد خبر:53177
پ

رییس پلیس راهور استان همدان خبر داد: تمهیدات
طرح ترافیکی ۳۱ شهریورماه سازی شده و با توجه به جا به جایی محل انجام رژه هیچ گونه محدودیت ترافیکی نخواهیم داشت و صرفا در آغاز و پایان مراسم روان سازی ترافیک انجام خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز، در نشست خبری غلامعی همایی که به مناسبت بازگشایی مدارس صبح امروز در سالن جلسات راهنمایی و رانندگی استان همدان با حضور فرماندار برگزار شد، مسلم مخفی اظهار داشت: در شورای تامین درخصوص جا به جایی محل رژه۳۱ شهریور مقرر شد درمحل نمایشگاه برگزار خواهد شد که هیچ گونه محدودیتی در بر نخواهد داشت.

غلامعلی همایی در خصوص طرح بازگشایی مدارس گفت: با عنایت به افزایش تردد در ساعات ابتدایی روز در راستای روان سازی ترافیک هر روز صبح با بهره گیری از کارکنان ستادی، انتظامی، شیفت های استراحت و استقرار عوامل در مسیر های تردد دانش آموزان و سرویس مدارس تا یک ماه برای عادی شدن ادامه خواهد داشت.

وی به دانش آموزان و اولیا توصیه کزذ: در انتخاب سرویس برای دانش آموزان تا نهایت امکان از خودرو های عمومی یا سرویس های شناسنامه دار و شناخته شده که در سامانه آموزش و پرورش دارای پرونده هستند استفاده شود.

رییس پلیس راهور استان همدان اعلام کرد: آموزش و پرورش و شهرداری موظف به نظارت سرویس دانش آموزان هستند که راهور استان نیز در راستای حفاظت از دانش آموزان احتمام ویژه ای خواهد داشت و تلاش خود را جهت روان سازی ترافیک دارد.

همایی تاکسد کرد: رانندگان باید گواهی نامه معتبر، بیمه نامه و معاینه فنی را به همراه داشته باشند و درصورت بروز تخلفاتی هنچون اضافه سوار کردن و نداشتن مدارک معتبر برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۴ درصدی رانندگان گفت: با اصلاح نقاط پر تصادف و اصلاح نقاط معابر شهری شاهد کاهش ۲۳ درصدی جانباختگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

رییس پلیس راهور استان همدان ادامه داد: ۸۸ نقطه پر تصادف در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۴۸ نقطه به طور کامل اصلاح شده است، ۱۶ نقطه ایمن سازی و مابقی آشکار سازی و در دست اقدام است.


همایی به بهر گیری از کنترل هوشمند، انجام آموزش های ترافیکی در راستای ارتقای ترافیک در فضای مجازی به صورت چهره به چهره اشاره کرد و گفت: با بهره گیری از فضای مجازی ۴ موشن گرافی و ۶۷ اینفوگرافی طراحی و منتشر شده است.


وی در خصوص آمار فراوانی تصادفات بیان کرد: تصادف سواری ۶۷ درصد، وانت بار ۱۲ درصد، کامیون ۱۲ درصد، موتورسيکلت ۶ درصد، اتوبوس و مینی ۱درصد و سایر ۲ درصد بوده است.


رییس پلیس راهور استان اعلام کرد: ۴۴ درصد تصافات منجر به فوت مربوط به عابرین پیاده است.


همایی در خصوص درصد تصادفات به علت وقوع تصادف گفت: عدم رعایت حق تقدم با فراوانی ۱۸ درصد، تجاوز از سرعت مجاز ۸ درصد، تغییر مسیر ناگهانی ۹ درصد، عبور از چراغ قرمز ۱ درصد را شامل می شود.


وی درباره تصادفات بر اساس زمان وقوع اشاره کرد: از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ۲۴ درصد، ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر۲۳ درصد ، ۱۶ تا ۲۰ شب ۲۵ درصد و۲۰ شب تا ۲۴ بامداد ۱۶ درصد است.


رییس پلیس راهور استان همدان گفت: ۵۸ درصد جانباختگان در صحنه و ۴۸ در صد در بیمارستان فوت می کنند.


همایی در خصوص اهم اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به شهروندان به انجام صدور و تعویض گواهینامه به ۷۳ هزار ۲۳۳ جلد اشاره کرد که نسبت به مدت گذشته افزایش ۵۳ درصد داشته است.

وی از انجام آزمون گواهینامه به تعداد ۵۹ هزار ۹۴۴ نفر اشاره کرد و گفت: .شماره گذاری و تعویض پلاک ۴۷ هزار ۳۸۸ دستگاه انجام شده است که ۱۱ درصد افزایش در پی دارد.


رییس پلیس راهور استان همدان بیان کرد: در حوزه اسقاط ۷ هزار ۶۰۰دستگاه خودرو فرسوده اسقاط شده است که ۶۸۳ درصد افزایش دارد.


همایی در مورد تعداد رسیدگی به اعتراضات جریمه های راهنمایی و رانندگی گفت: ۲ هزار ۹۷۰ پرونده در دادگاه رسیدگی شد.


وی تاکید کرد: رانندگی مخاطره آمیز خط قرمز پلیس راهنمایی و رانندگی است بنابراین با این رانندگان بدون اقماز برخورد می شود که سال جاری افزایش ۳ درصدی برخورد با رانندگان متخلف نسبت به سال گذشته داشته است.


رییس پلیس راهور استان همدان در خصوص طرح یک روزه اعطای گواهینامه اشاره کرد: در مدت ۶ ماه بیش از ۸ هزار نفر گواهینامه یک روزه دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید