کد خبر:52576
پ

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش‌قراولان اعتلای خدمات نظام جمهوری اسلامی هستند‌.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی درآیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی سیمرغ بیان کرد: این جشنواره نشان دهنده جریان قوی و معنادار در میان قشر فرهیخته و دانشگاهی حوزه بهداشت و درمان است.

به گفته وی، فعالان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فرهنگ و هنر صاحب اثر هستند و این لطافت روح، معناداری و اثربخشی بیشتری به فعالیت‌های تخصصی آنها می‌دهد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشورافزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطعی پرچم‌دار کنترل جمعیت بودند و در دوره سازندگی کار اصلی را دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام دادند و امروز که نگرانی جمعیت را داریم، اثرگذاری این مجموعه را همچنان شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اشاره کرد: مقام معظم رهبری به جوانی جمعیت به دو وزیر بهداشت تاکید داشتند و گلایه ایشان در این حوزه هنوز محقق نشده است.

وی گفت: مجموعه‌های مختلف در حوزه جوانی جمعیت نقش دارند که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نقش اصلی را داشتند و این سیاست همچنان باید مدنظر همه سازمان‌ها باشد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: از دولت جدید قطعا انتظار می‌رود آنچه در خصوص سیاست‌های کلی نظام جمعیت مشخص شده را همچنان پیش گیرد و به موضوع جوانی جمعیت بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اشاره کرد: در سه سال دوره ریاست جمهوری شهید جمهور؛ شاهد خدمات ارزنده‌ای در حوزه نظام سلامت بودیم و امیدواریم همچنان این توفیق در دولت ادامه داشته باشد.

مسائل فرهنگی در جامعه مدرن امروز  ریشه‌یابی شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز با شبیخون فرهنگی در جامعه مواجه هستیملذا مسائل فرهنگی در جامعه مدرن امروز  ریشه‌یابی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب شعبانی موثق افزود: باید مسائل و مشکلات فرهنگی در جامعه مدرن امروز ریشه‌یابی و برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند اعتلای فرهنگی جامعه را به دنبال داشته باشد، گفت: امیدوارم دولت جدید بتواند در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصاد موفق باشد و عملکرد خوبی را در حوزه جوانی جمعیت شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: باید جست و جو کرد که ریشه مشکلات فرهنگی جامعه کجاست و چرا بشر امروزی با وجود امکانات بیشتر، احساس آرامش کمتری دارد.

 شعبانی خاطر نشان کرد: باید بررسی کرد که نگاه‌های فمنیستی و ظلم کردن به زنان سبب مشکلات فرهنگی شده است یا خیر؟


به گفته وی، آنچه که امروز در مدرنیته مطرح می‌شود بر مشکلات فرهنگی افزوده و در این راستا باید چاره‌اندیشی کرد که چه الگویی  از  زن شاغل، تحصیل کرده، مادر و همسر موفق ارائه شود.

رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت: تغییر در الگوی باروری کشور

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغییر الگوهای باروری در تمام دنیا زمان‌بر است اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.

صابر جباری عصر امروز در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ به موضوع جوانی جمعیت به عنوان مهمترین محور این جشنواره اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور ما با سرعت، از جمعیت جوان عبور کرده و در حال ورود به سیاه‌چاله جمعیتی است.

وی با تأکید بر اینکه باید از کشورهایی که در بحران کهنسالی قرار دارند و با چالش‌های متعددی در این خصوص مواجه شده‌اند، درس گرفت گفت: قانون جوانی جمعیت در کشور ما سه سال عمر دارد و لازم است همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق این قانون به کار گرفته شود.

رییس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: تغییر الگوهای باروری در تمام دنیا زمان‌بر است اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.

وی با بیان اینکه ۲.۱ میزان تولد در هر خانواده می‌تواند ما را از تله جمعیتی دور کند و این بارقه‌های امیدی برای جوان نگه‌داشتن جمعیت کشور است عنوان کرد: در این مسیر مطالعات راهبردی کشورهای دنیا الگوی ماست و امیدوار هستم هریک از ما پرچمدار جوانی جمعیت در کشور باشیم.

زبان هنر، زبان گویا و نافذ انتقال دغدغه‌های اجتماعی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:
بهره‌مندی از زبان هنر در تبیین دغدغه‌های جامعه و پاسخگویی به آنها بسیار اثرگذار و مهم است.

محمدمهدی مجذوبی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ اظهار کرد: این دوره از جشنواره با شعار ایران جوان بمان با هدف گفتمان‌سازی در حوزه جوانی جمعیت برگزار شده که روند آن حدود یکسال زمان برده و بیش از ۹ هزار اثر به جشنواره ارسال شده است.

وی از ورود حدود ۴۰۰ اثر به مرحله نهایی و برگزیده شدن ۱۲۰ اثر از بین راه یافتگان به مرحله نهایی خبر داد و افزود: در دانشگاه‌های نسل یک، امور آموزشی محور عملکرد دانشگاه بود، در دانشگاه نسل دو محور تحقیقات مدنظر بود، دانشگاه نسل سوم بر محور فناوری متمرکز بود و امروز مفتخریم که در دانشگاه علوم پزشکی همدان تولید ۸۱ محصول فناورانه را دست اقدام داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه دانشگاه نسل چهارم پاسخگویی اجتماعی را مد نظر دارد گفت: در دانشگاه نسل چهارم باید به مسئولیت اجتماعی در قالب پاسخگویی به نیازهای اجتماع می‌پردازیم و رویدادهای فرهنگی بخشی از این مسئولیت اجتماعی است.

مجذوبی با تأکید بر لزوم توجه بر ضرورت جوانگرایی در رویدادهای فرهنگی و هنری تبیین کرد: هیچ زبانی نافذتر و گویاتر از زبان هنر نیست و ما تلاش کردیم در این جشنواره با زبان فرهنگ و هنر، به موضوع جوانی جمعیت به صورت خاص و ویژه پرداخته شود.

قدردانی استاندار همدان از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه جوانی جمعیت

استاندار همدان از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه جوانی جمعیت قدردانی کرد.

در ادامه علیرضا قاسمی فرزاد اظهار کرد: پیری جمعیت بحرانی است که اگر دیر بجنبیم در سال‌های آینده دچار مشکل خواهیم بود و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره سیمرغ از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان جای قدردانی دارد، به ویژه اینکه که به حوزه جوانی جمعیت پرداخته است گفت: متاسفانه مسیر رشد جمعیت کند شده و باید به این موضوع توجه داشت که تا فرصت باقی مانده و پنجره جوانی جمعیت، اقداماتی را انجام دهیم.
استاندار همدان با بیان اینکه شاید در نگاه اول مسئله اقتصاد موضوع اصلی ازدواج جوانان باشد اما شرایط فرهنگی هم تاثیر گذار بوده و باید شرایط فرهنگی و اقتصادی را محیای جوانی جمعیت کنیم؛ خواستار توجه به این مسئله شد.


استاندار همدان با اشاره به اینکه فرهنگ غربی سالها تلاش کرد فرزندآوری را تقلیل دهد و در ادامه خانه‌ها را از حیوانات پر کند ادامه داد: رویکرد جوانی جمعیت در کشور قابل تقدیر است و باید توجه ویژه در تمام سطوح به این موضوع شود؛ در مدرسه، دانشگاه و سایر بخش‌ها می‌توان ورود کرد و اقداماتی انجام داد.


قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه قطعا ارائه مفاهیم در قالب هنر اثرگذار خواهد بود و باید به آن توجه خاصی داشت گفت: اگر به همین منوال حرکت کنیم جمعیت کشور کاهش پیدا می‌کند و جمعیت پیر می‌تواند در بسیاری از مسائل به ویژه امنیت کشور اثر گذار باشد و باید مراقب بود.


وی در پایان با قدردانی از تلاش مجذوبی؛ رئیس دانشگاه علوم مزشکی همدان در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه جوانی جمعیت در استان بیان کرد: از همه کسانی که در این استان برای جوانی جمعیت تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید