کد خبر:52602
پ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در سال جاری ۳۶ حادثه کار در سطح کارگاه‌های استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۶ حادثه کار، روند کاهشی ۶۲ درصدی داشته است.

 یوسف شعبانی ، بازرسی از کارگاه‌ها با هدف اجرای صحیح قوانین و مقررات، صیانت از نیروی کار و کاهش حوادث  را یکی از مهمترین اقدامات حوزه روابط کار دانست و اظهار کرد: در راستای صیانت از نیروی کار و کمک به اجرای قوانین و مقررات مربوط به وسایل ایمنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری استان در طول سال مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های بازرسین کار نزدیک به ۹۰۰۰ نوبت بازرسی ادواری و موردی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها برای صیانت از سلامت و بهداشت کارگران شاغل در ۲۴ هزار واحد کارگری مشمول قانون کار در سطح استان همدان انجام می‌شود، افزود: در راستای پیشگیری از حوادث ناشی از کار بازرسان و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در واحدها و ابلاغ موارد مربوط به مسائل ایمنی و بهداشت کار کمک می‌کنند که این مسائل در واحدهای کارگری به خوبی انجام شوند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از افزایش ۳۶ درصدی بازرسی از واحدهای کارگری در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۳ حدود ۳۳۶۰ نوبت بازرسی از واحدهای کارگری انجام شده که این اقدام در مدت مشابه سال ۱۴۰۲، ۲۱۲۸ مورد بوده است.

شعبانی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۷۶ مورد حادثه کار منجر به جراحت، قطع عضو و فوت بررسی شده که این آمار در سال گذشته ۸۲ مورد بوده و این نشان‌دهنده بهبود عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کاهش هشت درصدی حوادث کار بررسی شده نسبت به سال ۱۴۰۲ است.

وی اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۶ حادثه کار در سطح کارگاه‌های استان گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۶ حادثه کار روند کاهشی ۶۲ درصدی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان کرد: آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار که بسیار حائز اهمیت بوده و تعدادی فوتی‌ها از شش مورد در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲ به  چهار مورد در سال‌جاری رسیده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید