کد خبر:51923
پ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای 33 عنوان برنامه در راستای مدیریت بهینه‌ی مصرف آب در سال جاری خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز،فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر، اظهار کرد: با عنایت به اهمیت موضوع آب شرب در شهرها و روستاهای استان، شرکت دو رویکرد عمده را دنبال می کند. همزمان با پیگیری برنامه های مدیریت تولید که موجب توسعه ی پایدار منابع تولید خواهد شد در بخش مدیریت مصرف نیز شرکت دارای برنامه و راهبردهای مهم و قابل توجهی است که همه ساله آنها را پیگیری می کند. بازسازي و نوسازي (تعويض) لوله‌های فرسوده ی خطوط انتقال و شبکه توزیع ، انجام عملیات نشت‌یابی خطوط انتقال، شبکه توزیع، انشعابات و مخازن، استانداردسازي و تعويض انشعابات فرسوده، تعویض کنتورهای خراب مشترکین، زون بندی شبکه توزیع، جداسازي سامانه آبياري فضاي سبز شهرداري ها و دهياري ها (در صورت استفاده ) از آب شرب، نصب و مدیریت شیرهای فشارشکن و توسعه تله متری و هوشمندسازی منابع تولید، ذخیره سازی و شبکه ، بخش بسیار مهم این رویکرد در قالب برنامه های فنی شرکت می باشد .

بختیاری‌فر در رابطه با برنامه های پیش بینی شده در حوزه خدمات مشترکین و درآمد، بیان کرد: استفاده از پتانسیل‌های قانونی برای ایجاد بازدارندگی در مشترکین پر مصرف، شناسایی مشترکین پرمصرف خانگی و غیرخانگی، اجرای برنامه‌های آموزشی، اخطار و قطع موقت، شناسایی، جمع آوری و مجاز کردن انشعابات غیر مجاز، راه اندازی گشت مروجین و شناسایی و جمع آوری انشعابات مخروبه و خالی از سکنه در دستور کار قرار دارد .

وی ادامه داد: برگذاری جلسات منظم و پیگری امور مرتبط به مدیریت مصرف، شناسایی، خرید و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب، احصاء مشترکین اداری و بررسی و کنترل مصرف ماهیانه، برگذاری دوره‌های آموزشی در سطح استان برای ارتقاء فرهنگ مدیریت مصرف و بهره‌مندی از پتاسیل سمن‌ها نیز از برنامه هایی است که همه ساله مجدانه در حوزه ی تخصصی دفتر مدیریت مصرف پیگیری و اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه بسترهای فرهنگی یکی از مهم ترین شاخص های عملکردی و تعهدات شرکت در حوزه مدیریت مصرف می باشد که در این راستا انتشار محتوی مناسب از طریق شبکه های اجتماعی، همراهی و همکاری با صدا و سیمای مرکز همدان در تولید برنامه های مناسب ، تولید و نشر خبر و اطلاعات لازم از طریق رسانه های مکتوب استان، فرهنگ‌سازی با استفاده از پتانسیل موجود در منظر شهری، چاپ و توزیع بروشور مناسب در بین مخاطبان هدف، بهره‌مندی از توانایی ائمه جمعه و جماعات، اجرای برنامه‌های مناسب در مدارس برای دانش آموزان و دعوت از جامعه هدف برای بازدید از تاسیسات شرکت، بخش قابل توجهی از این برنامه هاست .

وی در پایان یادآوری کرد: برای رصد دیدگاه مشترکان و آگاهی از نقطه نظرات ذینفعان شرکت حوزه‌ی مدیریت ارتباط با مشتریان همه ساله در مقاطع مختلف با نظرسنجی و احصاء دیدگاه عمومی ذینعان در خصوص برنامه‌های مدیریت مصرف،CCM (بازاریابی) مشترکین در راستای ارتقاء فرهنگ مدیریت مصرف و توسعه نصب لوازم کاهنده و ارسال اخطار به مشترکین پرمصرف همراه مشترکین شرکت می باشد و امیدواریم با اجرای این برنامه ها ضمن دستیابی به اهداف تعریف شده و کاهش مصرف آب ، در حوزه مدیریت تولید با استفاده ی کمتر از منابع موجود به ویژه منابع زیر زمینی که بخش قابل توجهی از منابع تولید آب شرب در شهرها و روستاهای استان است در غالب توسعه پایدار سهم آیندگان را نیز از این مایع حیات حفظ نماییم .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید