کد خبر:46811
پ

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به آمادگی ۹۹ درصدی این مجموعه در تولید انرژی پایدار، گفت: در دولت سیزدهم با انجام تعمیرات به موقع و اقدامات پیشگیرانه مبتنی بر دانش و فناوری، بیش از ۷۰۰ هزار مگاوات ساعت از محل رفع محدودیت‌های تولید چهار واحد بخاری به ظرفیت تولید نیروگاه افزوده شده است.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید مفتح، عبدالمجید دیناروند از کسب عنوان برتر این نیروگاه در زمینه ساخت داخل قطعات نیروگاهی خبر داد و گفت: نیروگاه همدان با ساخت ۱۴۴ قطعه تخصصی نیروگاهی عنوان برتر را در بین سایر نیروگاه‌های حرارتی به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست آمادگی تولید نیروگاه شهید مفتح طی چند سال اخیر در کشور افزود: میزان تولید نیروگاه همدان از ابتدای دولت مردمی ۱۳ میلیون و ۶۶۰ هزار مگاوات ساعت بوده که این میزان تولید انرژی توانسته است سهم دو درصدی سبد تولید انرژی کشور را به خود اختصاص دهد.

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به گذشت حدود سه دهه از عمر نیروگاه افزود، میزان تولید نیروگاه شهید مفتح در مقایسه با سال‌های اخیر بی سابقه بوده و عملا رکورد خود را حفظ کرده است.

دیناروند با بیان اینکه برای نخستین بار تعمیرات اساسی واحد شماره دو مجموعه توسط متخصصان داخلی نیروگاه و کارگران بومی استان با موفقیت به انجام رسیده است، افزود: بیش از ۳۹۰ روز کار تعمیراتی طی دو سال گذشته در واحد‌های نیروگاه شهید مفتح صورت گرفته است که رفع ناترازی توربین واحد شماره دو نیروگاه از جمله اقدامات شاخص و دانش‌بنیان این تعمیرات محسوب می‌شود و اجرای این مهم در سطح کشورهای منطقه و شرکت سازنده ژاپنی نیروگاه بی‌سابقه محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید