کد خبر:46038
پ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: عزاداری‌های حسینی با اقامه نماز ارزش پیدا می‌کند و توجه به نماز ظهر عاشورا، هدف اصلی برگزاری این آئین ها است.

به گزارش روزانه نیوز از کانال اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی افزود: با توجه به اینکه نماز در راس معروف‌ها قرار گرفته و امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا و در میدان جنگ، نماز را اقامه کردند، بنابراین، این تأکیدی بر اهمیت توجه به نماز است که باید نسبت به آن حساس باشیم.

وی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا امسال با نماز جمعه مصادف شده است، از هیات های عزادار خواست تا آنجایی که امکان پذیر است و می‌توانند در نماز ظهر عاشورا که نماز جمعه اقامه می‌شود حاضر شوند.

امام جمعه همدان افزود: بنده نیز بنا دارم تا نماز جمعه سریع اقامه شود و خطبه‌ها نیز طولانی نشود، تا هیات های عزادار که در نماز حاضر می‌شوند به مراسم‌های خود نیز برسند.

وی تاکید کرد: آئین های عزاداری و تعظیم شعائر، برای نماز است و اگر نماز را از آن حذف کنیم، ارزش‌ها از بین می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه این عزاداری‌ها با نماز ارزش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: به لحاظ شرایط آب و هوایی و گرمای هوا نماز به جای میدان امام(ره) در حسینیه حضرت امام(ره) اقامه خواهد شد.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: البته برخی از مردم به دلیل عدم دسترسی به نماز جمعه، نماز ظهر عاشورا را در مساجد و تکیه‌ها اقامه می‌کنند که لازم است تا در زمان اقامه نماز تأمل کنند و با تأخیر برگزار شود.

وی یادآور شد: هیات های عزاداری که نمی‌توانند در نماز جمعه شرکت کنند، باید با فاصله نیم ساعته پس از اذان ظهر، نماز ظهر را اقامه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید