کد خبر:46905
پ

روندهای اخیر در قیمت‌های نفت، به‌ویژه نفت خام برنت که بالای 87 دلار برای هر بشکه است، مجموعه‌ای پیچیده از عوامل را که بازار انرژی جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند، آشکار می‌کند.

به گزارش روزانه نیوز، با توقع ادامه کاهش داوطلبانه 1 میلیون بشکه در روز تولید نفت توسط عربستان سعودی و تایید روسیه از کاهش صادرات همگام با OPEC+، شاهد تلاش هماهنگی برای کاهش عرضه نفت به منظور حمایت از قیمت‌ها هستیم. در حالی که این اقدامات نشانه‌هایی از یک عرضه محدود می‌دهند، تصویر کلی بدون در نظر گرفتن عوامل تقاضا کامل نیست.

در ایالات متحده، موجودی نفت خام تجاری در حال کاهش است، که نشان‌دهنده تقاضای قوی داخلی است. از آن‌جا که موجودی‌های ایالات متحده اغلب به عنوان یک نمایانگر برای تغییرات در تعادل تولید-مصرف جهانی عمل می‌کنند، این می‌تواند نشان‌دهنده یک بازیابی تقاضا در سطح جهانی باشد. نظرسنجی‌ها که نشان‌دهنده یک افزایش احتمالی در تولید صنعتی منطقه یورو هستند و برخی نشانه‌هایی از احیاء اقتصادی در چین نیز این نکته را تأکید می‌کنند.

با این حال، با توجه به محیط اقتصادی جهانی ناپایدار، به‌ویژه در نور عدم قطعیت‌ها مانند بازیابی کند در چین، که بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان است، چشم‌انداز تقاضا در بهترین حالت به‌صورت محتاطانه بهینه است. هر دو OPEC و آژانس بین‌المللی انرژی به چین برای حمایت از تقاضای نفت جهانی تکیه می‌زنند، اما اگر دومین اقتصاد بزرگ جهان به اندازه انتظار نبازیابد، می‌تواند روحیه بازار به طرز چشمگیری را تحت تأثیر قرار دهد.

در حالی که هنوز زود است تا پیش‌بینی کنیم که چگونه این پویاها در نهایت ایفا خواهد شد، آنچه مشخص است این است که بازار نفت در حالتی از تغییر و تحول است، تحت تأثیر مجموعه‌ای از متغیرات مترابط که تفسیر آسانی ندارند. همان‌طور که تاماش وارگا از کارگزاری نفت PVM توجه می‌کند، سنتیمنت می‌تواند “به‌طرز چشمگیری تلخ شود” اگر اقتصاد چین سال آینده بازیابی مطمئنی را به رونق نیافتد. بنابراین، با وجود نشانه‌های بهینه فعلی، یک رویکرد محتاطانه ممکن است کلان‌ترین راه عمل باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید