کد خبر:48440
پ


مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از برگزاری مانور روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان جاده‌ای خبر داد.


به گزارش
روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با بیان اینکه این روز به نام یادمان قربانیان سوانح رانندگی نامگذاری شده است، افزود: به همین مناسبت مانور روز بدون حادثه با مشارکت راهداری، پلیس راه، مدیریت بحران، اورژانس و هلال احمر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه حتی وقوع یک فقره تصادفات از نظر ما مطلوب نیست، گفت: ۲۱ نقطه حادثه‌خیز در راههای استان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حال رفع و اصلاح هستند و در تلاش هستیم با ارتقاء ایمنی راه‌ها آمار تصادفات را در استان به شکل مطلوبی پایین بیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات مناسبی توسط این اداره کل برای ارتقاء ایمنی راههای استان همدان انجام شده است که شامل: ۳۸۰ کیلومتر روکش آسفالت،۳ هزار و ۵۰ کیلومتر خط کشی،۱۵ کیلومتر نصب نیوجرسی، ۱۳ مقطع نصب روشنایی، ۱۷۶ مورد ایمن سازی و آشکار سازی تقاطع،۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شانه سازی، ۹۰ مورد ترانشه برداری و خاکریزی نقاط پرتگاهی، نصب و راه اندازی ۲۱ کیلومتر سیستم روشنایی و… می باشد.

آهکی تصریح کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان با به‌کارگیری اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در مسیرهای تعیین شده و پر تصادف مستقر شده و اجرای توصیه‌های ایمنی لازم را در دستور کار قرار دادند.

وی در پایان اظهار داشت: طبق آمار پلیس راه و پزشکی قانونی کشور استان همدان رتبه دوم کشوری را در کاهش تصادفات جاده ای و مصدومین را کسب نموده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید