کد خبر:51671
پ

معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت:در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۲۲۲ دوره آموزش عمومی و تخصصی برای ۱۱۳هزار۲۷۹ نفر از فراگیران در جمعیت هلال احمر استان همدان برگزار کرده است.

به گزارش روزانه نیوز، وحید عرفانی اظهار کرد: ۲۱۶۴ دوره آموزشی عمومی و همگانی شامل کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارت‌های پایه داوطلبی، آموزش‌های مبتنی بر نیاز محلی و آموزش در خانه های هلال، مهارت آموزی نیروهای وظیفه و نیز تولید و انتشار محتوای آموزشی برخط در فضای مجازی برای ۱۱۲ هزار نفر از آحاد مختلف جامعه برگزار شده و همچنین برای تیم های عملیاتی هلال‌احمر نیز دوره های تخصصی از قبیل مقدماتی امداد و نجات، پیش بیمارستانی، جستجو و نجات شهری، حمایت های روانی، اصول پیمایش و ناوبری، دسترسی با طناب، مخابرات و ارتباطات رادیویی و فوریت های پزشکی در شرایط اضطرار برای ۱۲۷۲ نفر در قالب ۵۸ دوره برگزار شد.

وی در خصوص دوره‌های ضمن خدمت کارکنان هلال احمر استان اضافه کرد: دوره های ضمن خدمت متنوعی برای کارکنان این جمعیت در سال گذشته برگزار شده است که شامل برگزاری ۹ دوره با حضور بیش از ۱۲۲۱ تن از همکاران هلال‌احمر استان بوده است.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر همدان با اشاره به سایت khadem.ir خانواده آماده در مخاطرات، اظهار کرد: این سایت جهت استفاده کلیه اقشار جامعه به صورت برخط و امکان صدور مدرک، آماده ارائه خدمات آموزشی متنوع می‌باشد.

عرفانی بیان کرد: برگزاری دوره های مبتنی بر نیاز محلی، آموزش‌های مناسبتی و ایستگاهی در فضاهای عمومی، دوره های آموزشی خانه های هلال، دوره های آموزشی ویژه اقشار خاص اعم از سربازان و آموزش ویژه مدارس از دیگر برنامه های آموزشی هلال احمر است.

وی در ادامه افزود: دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر به صورت مستمر ادامه دارد و هر ارگان یا سازمانی متقاضی باشد آمادگی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی را داریم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری استان با بیان اینکه آموزش‌های متنوعی در سراسر استان برگزار می شود گفت: تولید محتواهای آموزشی با موضوع آموزش های همگانی و اختصاصی و انتشار آن در فضاهای عمومی و مجازی، برگزاری دوره های مربیگری پایه، کد ۳ و دوره های بازآموزی مربیان پایه و تخصصی جهت حفظ آمادگی و ارتقاء دانش روز امدادی، از دیگر برنامه های این معاونت در سال جاری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید