کد خبر:48377
پ



90 درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به وای فای رایگان مجهز شدند و اعضا می‌توانند از آن استفاده کنند.


به گزارش
روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به ریاست مسلم مخفی، فرماندار شهرستان همدان و با حضور عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ مصطفی تیموری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار همدان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.


سیدعلی‌اصغر حسنی‌طباطبایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان در این نشست اظهار کرد: 27 کتابخانه عمومی شامل 23 کتابخانه شهری، سه کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار شهری با زیربنا 19 هزار و 466 متر مربع و با 519 هزار و 306 نسخه کتاب وجود دارد که در حال حاضر 27 هزار و 208 عضو از این خدمات استفاده می‌کنند.


وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی روستای دهپیاز و کوزه در ابتدای سال جاری با همکاری بانک پاسارگاد کلنگ زنی شد افزود: پروژه احداث کتابخانه عمومی روستای دهپیاز با 170 متر مربع زیر بنا و 40 درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه عمومی روستای کوزره با 200 متر زیر بنا 65 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه نرده کشی و رنگ آمیزی کتابخانه عمومی پروین اعتصامی با همکاری شهرداری منطقه چهار انجام شده است تصریح کرد: 21 هزار و 785 جلد کتاب در سال جاری به کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اهدا شده است.


وی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال جاری یک هزار و 904 برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان اجرا شده است ادامه داد: 50 برنامه فرهنگی ذیل دومین کنگره ملی 8 هزار شهید استان همدان انجام شده است و ده‌ها برنامه درحوزه عفاف و حجاب وزیست عفیفانه برگزار شده است.


حسنی‌طباطبایی تأکید کرد: بیش از 90 درصد کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به وای فای راگان مجهز شدند در حالی که در ابتدای سال جاری تنها 10 کتابخانه به این سیستم مجهز بودند.


وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی با موضوع اهمیت مشارکت در انتخابات در کتابخانه‌های عمومی شهرستان برگزار شده است گفت: نشست کتابخوان انتخاب اصلح با هدف تشویق به مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کتابخانه مرکزی همدان برگزار شد.


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان تأکید کرد: در حال حاضر سه محفل ادبی و سه مخفل قرآنی در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان همدان در حال فعالیت هستند و 325 برنامه فرهنگی برای هفته کتاب پیش بینی شده است.


مسلم مخفی، فرماندار شهرستان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه آنچه در غزه رخ داده غمگین هستیم خاطرنشان کرد: هیچ اقدامی نمی‌توانست به این شکل ماهیت رژیم جعلی صهیونیستی را نشان دهد و جامعه جهانی، مردم مسلمان و کل بشریت از آن مطلع هستند.


وی در ادامه اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان در حال انجام است، گفت: ساخت کتابخانه، تأمین کتاب و دسترس پذیری آن به خوبی در حال انجام است و مسأله مهم رغبت و اقبال به کتاب است در شرایطی که جذایت فضای مجازی، تلفن هوشمند اقبال به کتاب را کم کرده است.


فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه باید کتابخوان کردن افراد را از مدارس شروع کنیم افزود: تبین اهمت کتاب، معرفی خوب کتاب و تبلیغ آن هنری است که باید به خوبی انجام شود.


وی با بیان اینکه ورود به تبیین اهمیت انتخابات یکی از اقدامات خوب کتابخانه‌های عمومی است تصریح کرد: در 110 روز باقیمانه تا انتخابات بررسی و باز کردن مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح بسیار مفید به فایده است ضمن آنکه نباید مسأله غزه را نیز فراموش کرد چرا که کودک کشی در تاریخ برای همیشه به نام رژیم صهیونیستی ثبت شده است.


مخفی تأکید کرد: باید برای مردم عادی از خباثت رژیم صهیونیستی گفت و این بستر فراهم است که واقعیت این رژیم منحوس برای مردم تشریح شود.


عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: با برگزاری نشست‌های بصیرت افزایی به دنبال پاسخ دهی به سئوالات کودکان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف به ویژه مسأله غزه و رژیم کودک کش صهیونیستی هستیم تا این گفتمان در جامعه شکل بگیرد و واقعیت‌ها به درستی تبیین شود.


وی افزود: پرداختن به مسأله غزه و فلسطین به عنوان یکی از مسائل اصلی جهان اسلام از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی است و ما به دنبال این هستیم که بر مدار کتاب و تفکر به پیش برویم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید