کد خبر:50018
پ

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان خبر داد: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر امسال عضو این صندوق شدند و بیش از ۷۰ هزار نفر نفر حق بیمه خوددرا تمدید کرده اند.

به گزارش روزانه نیوز، حاتم شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از اهداف تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کاهش مهاجرت به شهر، حفظ کرامت انسانی، کاهش فقر مطلق است.

وی در خصوص ویژگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: دو سوم حق بیمه توسط دولت و سالانه فقط یک بار حق بیمه پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد: نقل و انتقال سوابق بیمه این صندوق به سایر بیمه ها و برخورداری از بیمه تکمیلی برای جامعه هدف این صندوق در دولت سیزدهم محقق شد.

شکری در خصوص افراد تحت پوشش این صندوق بیان کرد: در سطح کشور بیش از ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر بیمه شده اند و بیش از ۱۸۰ هزار نفر مستمری دریافت می کنند در استان ۱۵۰ هزار نفر اعضای صندوق است بیش از ۸ هزار و ۲۰۰ نفر مستمری کارافتادگی، فوت و بازنشستگی دریافت می کنند.

به گفته وی، بیش از ۵۲ درصد از جامعه هدف برای بیمه در استان محقق شده اند و استان جزو ۵ استان برتر در جذب بیمه گذار است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان خاطر نشان کرد: همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال، خانم آقا، مجرد و متاهل که ساکن مناطق روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند می توانند از خدمات این ندوق بیمه بهره مند شوند.

شکری با اشاره به اینکه ۳۳ درصد ار بانوان استان زیر پوشش بیمه هستند، افزود: در استان همدان از ۵ هزار و ۲۰۰ نفر عشایر ۳ هزار و ۲۰۰ نفر عشایر تحت پوشش صندوق هستند و ۲۰۰ خانوار مستمری دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۴ اقدام راهبردی در صندوق انجام شده که حقوق مستمری بگیران در زمان مقرر به حساب افراد واریز شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان اشاره کرد: ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات ۵ و ۱۰ میلیونی به همه مستمری بگیران، بدون سود و ۳۶ ماهه تعلق می گیرد.

شکری یادآور شد: به جهت رضایتمندی جامعه هدف سالجاری در استان همدان بیش از یک هزار میز خدمت در روستاها برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید