کد خبر:48262
پ

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان خبر تولید نان کامل که در دستور کار اداره کل غله استان همدان قرار گرفته است، داد.

به گزارش روزانه نیوز از روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان همدان، سید حسین خوانساری در همایش تخصصی، آموزشی نانوایان بیان کرد: نان کامل به دلیل داشتن پوسته و لایه خارجی گندم، منبعی عالی از فیبر غذایی است.


به گفته وی، فیبر غذایی برای حفظ سلامت دستگاه گوارش، کاهش خطر بیماری‌های قلبی-عروقی و کنترل سطح قند خون بسیار مهم است.


این مقام مسئول افزود: مصرف نان کامل به عنوان یک منبع غنی از فیبر، می‌تواند به بهبود سلامت گوارشی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن کمک کند.


خوانساری اشاره کرد: نان کامل به‌ عنوان یک غلات مغذی قادر است، از جذب کلسترول جلوگیری و از نوسانات فشارخون که منجر به سکته قلبی خواهد شد جلوگیری می کند.


وی ادامه داد: مصرف نان کامل کمک به جلوگیری از بروز سرطان ، پوکی استخوان ، رفع کم خونی نیز کمک می­کند.


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان اعلام کرد: با توجه به فوائد بیشمار نان کامل اداره کل غله استان همدان تولید آرد غنی و نان کامل را دستور کار قرار داده است.


خوانساری تشریح کرد: در ابتدا مقرر شده تعداد ۱۵ واحد نانوایی در سطح شهر همدان فعال تا نسبت به تولید نان کامل اقدام نمایند.


به گفته وی، تعدادی از کارخانجات آرد سازی استان نیز جهت تولید آرد کامل اعلام آمادگی کرده اند.


این مقام مسئول با بیان اینکه مقدمات تولید آرد با سبوس کامل مانند تعیین نرخ مناسب توسط کارگروه استان باید فراهم شود، افزود: با توجه به اینکه ذائقه مردم به سمت مصرف نان بدون سبوس و سفید سوق پیدا کرده لذا با بازگو کردن فوائد سبوس در آرد میبایست مصرف نان کامل فرهنگ سازی شود.

گفتنی است، همایش تخصصی و آموزشی نانوایان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد که در حاشیه این همایش از برخی از نانوایان پیشکسوت ، متصدیان و خبازان با اهدا لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.


.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید