کد خبر:44907
پ

شهردار همدان با بیان اینکه شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر ماهیت داده است،گفت: جهت گسترش خدمات به مددجویان بهزیستی تعامل می شود.


به گزارش روزانه نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، مدیر کل بهزیستی جهت بررسی افزایش تعامل بین شهرداری و بهزیستی در دفتر شهردار حضور یافت.

سید مسعود حسینی در این دیدار با بیان اینکه بیش از یک دهه است شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی به یک نهاد اجتماعی تغییر ماهیت داده عنوان کرد: شهرداری در کنار ارایه خدماتی که قانون تکلیف کرده وارد عرصه فرهنگی و اجتماعی شده و در این راستا توافقنامه ای بین بهزیستی با شهرداری همدان در حال انعقاد است.

وی حمایت از اقشار آسیب پذیر و معلولان را رسالت شهرداری دانست و افزود: در ذیل تفاهم نامه خدماتی از جمله مناسب سازی معابر، پیاده راه ها، اختصاص فضاهای پارکینگ ویژه معلولان و فضاهای آموزشی به سازمانهای تحت نظر بهزیستی ازجمله اورژانس اجتماعی، سازمان مثبت زندگی و برگزاری کارگاههای آموزشی ارایه می شود.

این مقام ارشد مدیریت شهری به یکی از مفاد تفاهم‌نامه با بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد کارگاههای مشترکی در حوزه تحکیم بنیاد خانواده، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق آسیب های نوظهور، مقابله با آسیب های فضای مجازی، آگاه سازی خانواده ها و توانمندسازی برگزار شود.

حسینی با اشاره به بضاعت سازمان بهزیستی در ارایه خدمات متقابل به شهرداری گفت: در این تفاهم نامه افزایش کمی و کیفی خدمات به ویژه غربالگری پرسنل، برگزاری دوره های تخصصی آسیب های اجتماعی با ارائه گواهینامه مورد توجه است.


شهردار همدان به ارایه خدمات فرهنگی در اسناد بالادستی توسط دستگاههای خدمات رسان اشاره کرد و افزود: شهرداری در این حوزه پیشگام بوده و بسیاری از فرهنگسراهای شهرداری برای ارایه خدمات به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته است و انشالله با تقویت این همکاری‌ها شاهد کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و فرهنگی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر هستیم.

در ادامه رییس سازمان بهزیستی همدان با بیان اینکه متاسفانه شاهد آسیب هایی متعدد اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم تصریح کرد: می توان از پتانسیل ها و هم افزایی بین شهرداری و سازمان بهزیستی برای اثربخشی در مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به نحو مطلوب بهره گرفت.


شاه قدمی به اجرای برنامه‌های مشترک در تقویم روز جهانی بین شهرداری همدان و سازمان بهزیستی اشاره کرد و اظهار داشت: سمینارها و همایش هایی پیرامون منع کار کودکان، مقابله با کودکان کار و منع خشونت علیه زنان را پیش رو داریم و امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه شاهد همکاری های بیشتر بین دو دستگاه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید