کد خبر:48455
پ

فرماندار همدان گفت: فشار بیش از حد و سخت گیری برخی از معلمان استرس دانش آموزان و نارضایتی والدین را بدنبال دارد.


به گزارش
روزانه نیوز، مسلم مخفی در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان گفت : متاسفانه گزارش هایی از برخی معلمان و مراکز آموزشی بویژه در مقطع متوسطه داریم که حاکی از انتظارات غیر ضروری از دانش آموزان برای تهیه و فراگیری کتابهای کمک درسی است.


وی با بیان اینکه فشار بیش از حد و سخت گیری برخی از معلمان استرس دانش آموزان و نارضایتی والدین را بدنبال دارد افزود : تنوع کتابهای غیر درسی، کمک آموزشی و میزان فروش این کتابها با توصیه برخی از معلمان باعث شده اصل کتاب درسی دانش آموزان به حاشیه برود و هزینه هایی را نیز به والدین دانش آموزان تحمیل کند.


فرماندار همدان از تشکیل کارگروه ویژه پیگیری و رسیدگی مشکلات مدارس روستایی خبرداد و اظهارکرد: در مدارس روستایی با شرایط متفاوت از مدارس سطح شهر مواجهیم که لازم است ضمن تشکیل کارگروهی از ظرفیت بخشداری، دهیاری، خیرین، شوراهای اسلامی و سایر افراد تاثیر گذار در روستاها برای رفع مشکلات مدارس روستایی استفاده شود.


وی افزود : با توجه به فرا رسیدن فصل سرد توجه مدیران مدارس به سیستم گرمایشی مدارس و ایمنی آن مورد تاکید است تا ضمن فراهم نمودن فضای آموزشی با دمای مناسب برای دانش آموزان از هر گونه مخاطره احتمالی پیشگیری شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با بیان اینکه در سالجاری 20 درصد اعتبارات شهرستان را به نوسازی مدارس اختصاص دادیم تصریح کرد : مشکل انشعابات برخی از مدارس با هماهنگی دستگاههای خدماتی قابل حل است و نوسازی مدارس در این راستا هر چه سریعتر پیگیری و اقدام نماید.


مخفی افزود : تعداد پروژه های نیمه تمام باقی مانده بسیار زیاد و منابع اعتباری در اختیار محدود است و لذا اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل و تسریع در بهره برداری پروژه های آموزشی باید از منابع ملی و خیری مد نظر قرار گیرد.


وی در پایان با قدردانی از حضور پر شور مردم همدان در راهپیمایی روز گذشته در حمایت از مردم مظلوم غزه یادآورشد : این روزها فرصتی مناسب برای نشان دادن چهره واقعی رژیم غاصب، زورگو، کودک کش و ظالم صهیونیستی است که لازم است ضمن پاسخ به شبهات ماهیت این رژیم در سطح مدارس بخوبی برای دانش آموزان تبیین شود.


در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان از رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان بواسطه زحمات ایشان در دوران تصدی آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان و از محسن صیفی کار نویسنده و فعال حوزه ادبیات و پایداری دفاع مقدس تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید