کد خبر:47084
پ


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بیش از 8000 جلد کتاب خریداری شده از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در کتابخانه‌های عمومی استان همدان توزیع شد.


به گزارش
روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: درمرداد ماه سال جاری بیش از 8000 جلد کتاب به ارزش پنج میلیاد ریال ودر100عنوان از جدیدترین و جذابترین آثار منتشره که مشتمل بر کتب پرطرفدار گروه سنی کودک و نوجوان ومرجع است در کتابخانه‌های عمومی استان توزیع شد.


وی افزود: کارشناسان دربازدیدها و بررسی‌های دوره ای از کتابخانه های سراسر استان به خوبی نیازهای مطالعاتی کتابخانه‌ها را احصا می‌کنند که این امر باعث تسهیل و تسریع در برطرف کردن نواقص مجموعه سازی در کتابخانه‌هاست.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: بررسی‌های دوره‌ای، فرم های نیازسنجی چاپی و الکترونیکی ومصاحبه حضوری با اعضا و کتابداران نشان می دهد که عمده مراجعین در کتابخانه های روستایی، کوچک و مناطق محروم را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و با توجه به این اصل که آموزش و مطالعه باید از کودکی در جان فرد بنشیند لذا تامین منابع برای این گروه سنی همواره از اهمیت بسیار زیادی در کتابخانه های عمومی برخوردار است.


وی ادامه داد: همچنین در کتابخانه های شهری و اصلی نیزعمده نیازهای کاربران را مراجع چاپی و الکترونیکی تشکیل می دهد که این اداره کل این نیاز را نیز با ارائه خدمت دانلود رایگان مقالات فارسی و غیر فارسی و همچنین خرید کتب مرجع و توزیع در کتابخانه ها به خوبی مدیریت کرده است.


زارعی تأکید کرد: یادآوری می شود کتب مذکور از8 ناشرحاضر در نمایشگاه بین المللی تهران خریداری شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید