کد خبر:42559
پ

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌ های داخلی اعلام کرد: تعداد ۳۰۰ پایگاه دارای نقص مدارک هستند که تا ۸ فروردین مهلت دارند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

به گزارش روزانه نیوز از تسنیم، مرحله داوری پنجمین دوره رتبه‌ بندی پایگاه‌ های خبری پایان یافته اما به دلیل مشکلاتی که در لینک‌ های ارسالی حدود ۳۰۰ رسانه وجود داشت، اعلام نتایج به پایان فروردین‌ ماه موکول شده است.

بر این اساس، مراتب طی نامه‌ ای به صاحبان امتیاز رسانه‌ های مذکور ابلاغ و به آن‌ ها اعلام شده است که تا روز سه‌شنبه ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ مهلت دارند نسبت به اصلاح موارد مندرج در نامه، اقدام کنند.

نتایج پس از بررسی اقدامات اصلاحیِ رسانه‌ ها در پایان فروردین‌ ماه ۱۴۰۲ اعلام می‌ شود و بدیهی است، در صورت عدم اصلاح در زمان مقرر، امتیاز رسانه بدون احتساب نمره بخش‌ های مذکور محاسبه و منتشر می‌ شود.

گفتنی است؛ رعایت اصول خبرنویسی، جریان‌سازی خبری، اهتمام به رسالت‌های رسانه‌ایِ مصرَح در ماده (۲) قانون مطبوعات، واکنش سریع نسبت به شایعات و محتواهای خلاف واقع، رویکردهای تعاملی، محتواهای چندرسانه‌ای، تعداد مطالب منتشر شده در ۲۴ ساعت شبانه‌روز، ذکر منبع مطالب، تعداد مطالب تولیدی، ذکر نام پدیدآورندگان محتوا، بیمه کارکنان رسانه و به‌کارگیری عکس و یا چندرسانه‌ای در متن محتوای خبری، شاخص‌های عملکردیِ پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری را تشکیل می‌دادند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید