کد خبر:46672
پ

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: توجه به این مساله و تحقق آن تسهیل‌گری ویژه‌ای را برای موفقیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر ممکن می‌سازد.

به گزارش روزانه نیوز به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی روز دوشنبه در در اولین همایش رابطین امر به معروف ادارات استان همدان، افزود: باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر فقط محدود به مسائل عفاف و حجاب نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در رفتارهای اداری و وظایف ذاتی ادارات باید بیشتر مورد دقت قرار بگیرد، اظهار کرد: مقابله با فساد اداری و ترک فعل مسوولان نقطه اشتراک مطالبه‌گران و مردم به شمار می‌رود و در این رابطه نباید شاهد کوتاهی و سهل انگاری باشیم.

امام جمعه همدان اظهار کرد: فساد اداری فقط اختلاس مالی نیست، بلکه هر ترک فعلی که منجر به اتلاف وقت مردم هم باشد هم فساد اداری اتلاق می‌شود که موجب نارضایتی مردم هم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کسی که توانایی اداره کار ندارد نباید مسئولیت قبول کند این شرعا خلاف است، تاکید کرد: افرادی که نمی‌توانند کارها و مسوولیت‌های خود را بدرستی پیش ببرند باید کناره گیری کنند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه حراست‌ها باید دقت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: اگر شوراهای امر به معروف در دستگاه‌ها درست عمل کنند مسوولان ضعیف به پست‌ها و میزهای مدیریتی تکیه نمی زنند.

وی خطاب به آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: تفاوت دیدگاه در کنش‌گری اجتماعی ایجاب می‌کند ذائقه شناسی از مخاطب داشته باشیم تا اثر گذاری مطلوب اتفاق بیافتد.

آیت الله شعبانی در ادامه از مسوولان قضایی از جمله دادستان و بازرس کل همدان خواست تا از آمرین به معروف وناهیان از منکر حمایت و دفاع کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید مردم عادی و کارمندان عادی که متوجه تخلف می‌شوند جرات بیان و طرح مساله را در دستگاه خود داشته باشند، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند جامعه اصلاح نخواهد شد مگر اینکه ضعفا بدون ترس بتوانند به صاحبان قدرت نقد کنند.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت که مطالبه باید ضابطه‌مند و قاعده‌مند باشد چرا که گاها مشخص شده پس از بررسی‌ها و تحقیقات برخی مطالبات طرح شده کذب محض است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید