کد خبر:49836
پ

استاندار همدان اعلام کرد: همزمان به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یک هزار و ۴۳۳پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد، اظهار داشت: این هفته پروژه هایی در سطح استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که گوشه ای از اقداماتی است که در سرتاسر ایران عزیزمان از هفته دولت تا به امروز رقم خورده و منشاء خدمت برای مردم در سایه هماهنگی، همدلی و همراهی خواهد بود و در آستانه ایام الله دهه فجر با افتتاح پروژه ها آماده می شویم در گام نخست ۲۲ بهمن ماه با شرکت در راهپیمایی دشمن شکن وحدت و انسجام به نمایش گذاشته شود و با تجدید میثاق با آرمان های امام راحل (ره)و رهبری یازدهم اسفندماه با حضور پای صندوق های رای حماسی حضوری دیگر رقم بزنیم.

وی در ادامه در خصوص پروژه های دهه فجر بیان کرد: شعار محوری چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در ایام الله دهه فجر ۱۴۰۲ “جشن ملی، مشارکت غنی و آینده روشن” که تعداد ۱ هزار و ۴۳۳پروژه عمرانی و طرح اقتصادی در سطح استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که کلنگ زنی ها در حد ضرورت و نیاز باشد بیشتر اعتبارات برای تکمیل پروژه های به جای مانده از سنوات قبل باشد.


قاسمی فرزاد با بیان اینکه از یک هزار و ۴۳۳پروژه و طرح در سطح استان۱هزار ۳۵۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی افتتاح می شود، افزود: ۸۳ پروژه و طرح کلنگ زنی خواهد شد.


وی در خصوص اعتبار ریالی پروژه ها گفت: ۱هزار ۳۷۲ پروژه عمرانی با ۱۱ هزار ۲۸ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ زنی می شود و ۱هزار ۲۹۰ پروژه افتتاح و عملیات اجرایی ۸۲ پروژه آغاز خواهد شد.

استاندار همدان اشاره کرد: ۶۱طرح اقتصادی با ۲ هزار و ۳۹۲میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که ۶۰ طرح با اشتغالزایی برای ۱هزار ۷۸۴نفر افتتاح و عملیات اجرایی کلنگ زنی یک پروژه آغاز می شود.

قاسمی فرزاد در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: در حوزه مسکن در همه شهرها زمین تامین شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و در ۴۵ طلیعه نور در حوزه بنیاد مسکن ۲ هزار و ۲۴ میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود.

وی از افتتاح و بهره برداری از۲۰۰ واحد مسکن شهری در شهر همدان خبر داد و افزود: این واحد ها شامل ۱۲۰ واحد طرح نهضت ملی کوی شهید بهشتی و ۸۰ واحد طرح حمایتی بنیاد مسکن در شهر بهشتی است.


استاندار همدان گفت: افتتاح و بهره برداری از ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی مطابق توزیع شهرستانی و با احتساب این تعداد واحد و تعداد واحد هایی که در هفته دولت مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت‌ جمعا۶ هزار۴۶۰ واحد مسکن روستایی در سالجاری تحویل داده شد و در ایام پیش رو تحویل داده خواهد شد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در شهرستان های همدان ۲۵۳ واحد، ملایر ۵۰۱ واحد، نهاوند۴۱۰ واحد، تویسرکان۵۷۸واحد، اسد آباد ۹۳ واحد، کبودراهنگ ۳۴۹واحد، رزن۱۶۷ واحد، درگزین ۷۹ واحد، بهار۲۷۸ واحد، فامنین ۱۳۵ واحد تحویل داده خواهد شد.

به گفته وی، مساحت واحدهای قابل افتتاح ۲۲۸ هزار ۳۵۵ متر مربع و۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلاتی که برای این واحد ها پرداخت شده است.


در ۶۰ روستا ۵ هزار قطعه زمین واگذار خواهد شد

استاندار همدان افزود: کلنگ زنی و واگذاری ۵ هزار قطعه زمین مسکونی در راستای طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت در۶۰ روستای استان که در شهرستان های همدان در ۱۰ روستا ۷۹۸ قطعه، ملایر در ۱۱ روستا ۶۰۶ قطعه، نهاوند در ۷ روستا ۴۵۶ قطعه،تویسرکان در ۵ روستا ۲۲۴ قطعه،اسد آباد در ۸ روستا ۱هزار و ۳۲۹ قطعه، کبودراهنگ در ۹روستا ۸۵۱ قطعه، بهار در ۶ روستا ۴۸۹قطعه، رزن و درگزین در ۲ روستا ۱۴۶ قطعه و فامنین در ۲ روستا ۳ قطعه زمین واگذار خواهد شد.


قاسمی فرزاد ادامه داد: افتتاح و بهره برداری از ۸۵ اجرای طرح هادی روستایی شامل بهسازی معابر روستایی و جدول گداری و جمع آوری آب های روان شامل ۱۵۳میلیارددتومان اعتبار انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این ایام الله بحث واگذاری زمین رایگان در قالب جوانی جمعیت را در جای جای استان خواهیم داشت، گفت: در شهرستان نهاوند۱۲۸ مورد،در شهرستان همدان که شهرستان قهاوند پایلوت اجرای طرح خواهد بود ۲۴۱ مورد، فامنین ۵۰ مورد، قروه درگزین ۳۴ مورد است.

استاندار همدان اشاره کرد: واگذاری زمین در قالب ساخت طرح نهضت ملی به ۴ هزار ۸۱۵ نفر زمین در قالب گروه های ساخت واگذار خواهد شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در حوزه باز آفرینی شهری در مناطق باز افرینی۱هزار و ۲۴ متقاضی از امتیازات این طرح برخوردار خواهند شد، بیان کرد: در بحث توافق اراضی برای نهضت ملی ۴۱۵ هکتار توافق شده که برای طرح های حمایتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. که در شهرستان ملایر ۵۱۵ هکتار در قالب دو شهرک ایمان و امید برای احداث بیش از ۸ هزار واحد اماده خواهد شد.

به گفته وی، در پروژه های راه به احداث باند دوم کبودراهنگ، قیدار _ سلطانیه ۵ کیلومتر مورد بهره برداری، چهار خطه کردن محور نهاوند_ کنگاور که ۳/۱ دهم مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.


استاندار همدان به ایمن سازی راه ارتباطی برزون به دهخول یک و نیم کیلومتر اشاره کرد و افزود: وکلنگ زنی قطعه یک محور شیرین سو به قیدار به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان و ۷ و نیم کیلومتر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سیاه نمایی ها و توطئه ها مردم را دچار یاس و ناامیدی امیدی نخواهد کرد

قاسمی فرزاد در بخشی از سخنان خود بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که بدون اتکا و حمایت قدرت های بزرگ به پیروزی رسید انقلابی که نقطه مشترک تقابل تهاجم شرق و غرب بود.


وی ادامه داد: این انقلاب اسلامی بود که فضای جدیدی را در عرصه سیاسی دنیا ایجاد کرد و به همین جهت هر دو قطب شرق و غرب با او به تقابل پرداختند و آنچه که در شعار “نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی” بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مطرح شد، شاهد آن بودیم که از فردای پیروزی انقلاب اسلامی هر دو قطب شرق و غرب با روش های مختلف به تقابل با این نظام پرداختند، خاصه جریان عرب و استکبار جهانی که منافع زیادی را در این کشور از دست داده بود.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: فراز و فرودهای زیادی را در طول این سالیان در کشور تجربه کرده ایم برآیند آن این است که امروزه کشوری سربلند و سر افراز با دستاورد های بیشمار در عرصه های علم و دانش، نظامی و تکنولوژی، اقتصادی، کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات، گردشگری و با قدرت بازدارندگی و قدرت نظامی بالا که قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای کوچکترین تجهیزات و امکانات فنی محتاج دیگران بود امروزه در عرصه های مختلف جزو کشورهای مطرح، برتر و در عرصه نظامی قدرت بازدارنده قدرت های بزرگ جهان است. که حاصل زحمات و تلاش های فرزندان ایران و خوداتکایی و خودباوری که انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران به جوانان داده است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: امام خمینی (ره) با تربیت فرزندان و اهداء خون پاک خود باعث رقم خوردن این اقدامات شدند. و شاگرد ممتاز این مکتب در طول حدود ۳۵ سال سکاندار شایسته این کشور باشد و با همان قدرت و شایستگی که امام راحل کشور را رهبری می کردند رهبری کنند و کشور را در تلاطم ها و جریان های پر خروش با صلابت و استحکام پشت سر بگذاریم و قله های بلندی را به دست بیاوریم و در راه رسیدن به قله های رشد و پیشرفت دیگر نیز طی طریق کنیم. و در مقابل دشمنان که پیوسته با دسیسه های مختلف تلاش برای سیاه نمایی و توطئه ها مردم را دچار یاس و ناامیدی کنند که حتما در این مسیر موفق نخواهند شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید