کد خبر:48314
پ



انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار و بر استفاده بهینه از هفته کتاب برای ارتقاء فرهنگ انس با کتاب و کتابخوانی تأکید شد.


به گزارش
روزانه نیوز از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین به ریاست روح‌الله حسینی، فرماندار شهرستان و با حضور عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد. در این جلسه از پوستر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور رونمایی شد.


روح‌الله حسینی، فرماندار شهرستان فامنین ضمن تقدیر از حضور همیشگی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در برنامه‌های فرهنگی این شهرستان اظهار کرد: هفته کتاب فرصت خوبی برای توجه بیشتر به کتاب و ارتقاء فرهنگ انس با کتاب در جامعه است که نیازمند جدی ابتکار عمل است.


وی افزود: اگر ما به دنبال تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه هستیم با ید به توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها توجه جدی داشته باشیم که این اتفاق در شهرستان فامنین با قوت انجام می‌شود اما کافی نیست و باید ادامه دار باشد.


فرماندار شهرستان فامنین تأکید کرد: حجم بالای تقاضای مردم شهرستان فامنین به ویژه در روستاها برای احداث کتابخانه نشانه فرهنگ غنی مردم این خطه است و می‌توانیم فامنین را به عنوان شهرستان فرهنگ و ادب نامگذاری کنیم.


وی با اشاره به اینکه هر فصل حداقل یک کتاب از نویسندگان بومی شهرستان رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: از مناسبت‌های ملی و مذهبی برای توجه و تقویت فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم و به دنبال کتابخوان کردن خانواده‌ها برویم.


عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این آیین اظهار کرد: اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی در شهرستان فامنین بارز است و در هفته کتاب نیز اتفاقات بسیار خوبی در سراسر استان به ویژه شهرستان فامنین رخ خواهد داد.


وی با بیان اینکه برای فضای سازی شهر با حال و هوای کتاب و کتابخوانی نیاز به همراهی شهرداری در فامنین داریم، افزود: ویژه برنامه کتابخوانی به وسعت یک شهر از مجموعه برنامه‌های هفته کتاب است که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه ریزی شده است.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین از نظر تجهیزات و امکانات در شرایط خوبی قرار دارند، تصریح کرد: برای اداره امور و اجرای هرچه بهتر فعالیت‌های فرهنگی نیاز جدی به همراهی شهرداری داریم تا طبق قانون نیم درصد سهم شهرداری‌ها را پرداخت کنند.


وی با اشاره به اینکه امروز اعضای کتابخانه‌های عمومی به طور رایگان به پایگاه‌های اطلاعاتی فارسی و لاتین دسترسی دارند، ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به وای فای رایگان مجهز هستند که زیر ساخت اساسی برای دسترسی به کتاب‌های الکترونیکی و صوتی است.


زارعی با بیان اینکه با هدف خدمات رسانی به روستاها کاروان دانایی راه اندازی می‌شود خاطرنشان کرد: هدف ما افزایش ضریب نفوذ کتاب و کتابخانه به اقشار مختلف جامعه به ویژه روستاها و عشایر است.


روح‌الله رسولی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین در این نشست اظهار کرد: پنج کتابخانه عمومی شامل دو کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی در شهرستان فامنین با یک هزار و 317 متر مربع زیر بنا و 47 هزار و 469 نسخه کتاب دارای 2 هزار و 410 عضو است که 6.12 درصد جمعیت شهرستان را در بر می‌گیرد.


وی افزود: از هفته کتاب سال گذشته تا کنون شاهد رشد 50 درصدی اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین بودیم به طوری که با امانت 33 هزار و 895 جلد کتاب شاهد رشد 11 هزار جلدی امانت کتاب نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.


وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 725 برنامه فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین برگزار شده است، تصریح کرد: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی یک هزار و 800 نفر شرکت کردند که نسبت به دوره قبل با افزایش 200 نفری مواجه بودیم.


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین با بیان اینکه 84 برنامه فرهنگی در هفته کتاب برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: نشست تبیین شخصیت شناسی علامه طباطبایی، نذر کتاب، نمایشگاه کتاب مجازی و حقیقی و … از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است، ضمن آنکه دو تفاهم نامه با اداره بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آماده شده تا در هفته کتاب به امضا برساند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید