کد خبر:46385
پ

«احمد وحیدی» وزیر کشور روز پنجشنبه در سفر یک روزه به منظور بازدید از پروژه های عمرانی استان به خصوص طرح آبرسانی به همدان و شرکت در چند برنامه وارد همدان شد.

به گزارش  روزانه نیوز، وزیر کشور پس از ورود به همدان مورد استقبال رسمی استاندار همدان، اعضای شورای تامین و فرماندهان نظامی انتظامی قرار گرفت.

وحیدی پس از ورود به همدان با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه از تصفیه خانه شیخی جان بازدید کرد.

وی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه «شیخی جان» گفت: طرح آبرسانی به همدان تا اول دولت سیزدهم ۳۲ درصد پیشرفت داشت و طبق گزارش ها هم اینک حدود ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که توانسته مشکل بزرگ تامین آب شرب مردم همدان را حل کند که کار بسیار مهمی است.

وزیر کشور اظهار داشت: برای اجرای این طرح بیش از ۱۴۸ کیلومتر لوله کشی، سه ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه شیخی جان انجام شده است که در مرحله اول ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب و مرحله دوم نیز هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب دیگر قرار است به این طرح اضافه شود.

وحیدی ادامه داد: هم اینک براساس گزارش‌ها ۹۰۰ لیتر بر ثانیه فعال است و تا چند ماه آینده طبق گزارش‌ها به هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسیم.

وی اجرای طرح آبرسانی به همدان را کار بسیار بزرگی عنوان کرد و گفت: در همین مدت مسئولان استانی، استاندار، وزیر نیرو و آب منطقه ای تلاش ارزشمندی کردند و این اتفاق مهم رقم خورد.

در ادامه این سفر وزیر کشور از فاز سه شرکت شیشه همدان بازدی کرد و اظهار داشت: امسال به دنبال پیام نوروزی رهبری فرزانه انقلاب، واحدهای صنعتی و تولیدی برای تحقق این شعار پیشگام شدند.

وحیدی افزود: در صورت دانش بنیان بودن تولید، نه فقط در بخش اقتصادی موفقیت هایی خواهیم داشت بلکه تولید دانش بنیان در برندسازی هم تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: در صورت تولیدات با کیفیت می توان با کالاها و تولیدات خارجی رقابت و بازارهای خارجی را تصرف کرد.

وزیر کشور اظهار داشت: همه فعالان در حوزه تولید به ویژه کارکنان شرکت شیشه شهر همدان عزم خود را برای موفقیت کشور جزم کردند.

وحیدی از کارکنان شرکت شیشه همدان خواست با گشودن دروازه فناوری، طرح های جدید ارائه دهند و گفت: صنعت تولید محور را می توان به تولید دانش و دانش محور تبدیل کرد.

وی افزود: باید کاربرد حوزه نانو در تولید شیشه بررسی شود چرا که توجه به این مولفه با ارائه طرح های نوین این مجموعه به اهداف خوبی می رساند.

وزیر کشور ادامه داد: کشور ایران در حوزه تولید شیشه پیشرفت خوبی دارد و هم اینک شیشه هواپیما در داخل کشور تولید می شود.

وحیدی با بیان اینکه ظرفیت علمی خوبی در کشور ایجاد شده است تاکید کرد: شرط رشد دایمی، کار دانش بنیان است و کار دانش بنیان در تحقیق و توسعه رخ می دهد.

در ادامه از شرکت سحر و بیمارستان 272 تخت خوابی اکباتان نیز بازدید شد.

گفتنی است، شرکت صنایع غذایی سحر در سال ۱۳۷۰ با هدف تولید انواع مواد غذایی برپایه محصولات کشاورزی تأسیس شد و در سال ۱۳۷۳ با اخذ پروانه بهره برداری و همچنین پروانه ساخت برای ۱۵ نوع محصول، فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد.

این مجموعه ابتدا با همکاری ۱۳ نفر، فعالیت تولیدی خود را آغاز کرد و با توسعه روند تولید خود، در حال حاضر هزار و ۶۰۰ نفر در این مجموعه اشتغال دائم دارند.

واحد تولیدی این شرکت هم اکنون در شهرک بهاران همدان و شرکت توزیع در سطح ملی نیز در همدان است.

مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان در زمینی به وسعت ۲۸ هزار متر مربع و در ۱۲ طبقه احداث شده که ساختمان قدیمی آن ۹ طبقه دارد.

علت ساخت بیمارستان اکباتان در محدوده پُرترافیک شهر نبود زمینی با وسعت بالا است و با این وجود پارکینگی با ظرفیت ۲۳۰ خودرو پیش بینی شده و همچنین ساعات ملاقات بیماران در زمان کم تردد یعنی از ساعت ۱۴.۳۰ تا ۱۶.۳۰ دقیقه تعیین شده است و از محوطه و حیاط ساختمان مجاور این بیمارستان متعلق به مرکز بهداشت شهرستان به عنوان پارکینگ مراجعان استفاده شود.

برای ساخت این بیمارستان تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شده است و همچنین ۵۰ درصد تجهیزات مورد نیاز خریدار و برای خرید مابقی تجهیزات ۳۰۰ میلیارد تومان نیاز است که در سفر رییس جمهور این موضوع مطرح و مصوب شد.

بازدید از طرح نهضت ملی مسکن ۱۱ هزار واحدی، بازدید از کارخانه شیشه، کارخانه محصولات غذایی سحر و بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی اکباتان از جمله برنامه های وزیر کشور به همدان است.

وحیدی در سفر یک روزه به همدان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان دیدار می کند همچنین حضور در شورای تامین و سخنرانی در جمع اعضای هیات اندیشه ورز از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر کشور به همدان است.

همدان ۱۰ شهریور سال گذشته نیز میزبان وزیر کشور بود./ ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید