کد خبر:53356
پ

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ۱۲۰ برنامه همزمان با هفته ناجا همدان برگزار می شود.

به گزارش روزانه نیوز، سردار امیری در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، بیان کرد: شعار هفته ناجا سال ۱۴۰۳ ” پلیس هوشمند ، مردم قانون مدار” نامگذاری شده که منظور هوشمندی در رفتار و هوشمندی در تجهیزات و امکانات پلیس است.

وی، هوشمندی در تجهیزات و امکانات را لازمه پلیس مقتدر داست افزود: در مانیتوریگ شهری به سطحی که شایسته استان است نرسیدم تا نیازی به حضور پلیس در همه جا نباشد.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه ۱۲۰ عنوان برنامه هفته ناجا امسال برگزار می شود ادامه داد: برنامه های این هفته با حضور پلیس در آیین نماز جمعه، دیدار فرماندهان با ائمه جمعه و سخنرانی پیش از خطبه آغاز می شود.

سردار امیری از برپایی نمایشگاه اقتدار، مردم یاری و غرفه سلامت در محوطه نماز جمعه خبرداد و گفت: دومین روز هفته ناجا هم تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، برگزاری یادواره شهدای یگان ویژه در دستور کار است.

وی تجلیل از پلیس یاران نمونه، مسابقه تیراندازی، برگزاری نشست با مدیران نهادهای خدمات رسان، اهدای خون، همایش کلانتران برگزیده، ملاقات مردمی در سامانه ۱۹۷، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه بوعلی را از برنامه های هفته ناجا برشمرد.

فرمانده انتظامی استان همدان تقدیر از فرهنگ یاران فعالان حوزه ترافیک، رانندگان نمونه، نشست با ،عمان پلیس، اقشار مرجع و تاثیر گذار، دیدار و سرکشی خانواده شهدا و ایثار ران، ویزیت رایگان عمومی و دندانپزشکی، عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا از دیگر برنامه ها است.

۷۰۶ هزار تماس با پلیس ۱۱۰

سردار امیری بیان کرد: ۷۰۶ هزار و ۵۶ تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در نیمه تخت امسال برقرار شده است که ۲۰۷ هزار ۴۶۷ مورد معادل ۳۴ درصد منتج به عملیات انتظامی شده است.

وی افزود: ۶ ماهه امسال آمار سرقت های مهم ۲۰ درصد و دیگر سرقت ها نسبت به کشف به وقوع ۱۵ درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اقدامات خودمراقبتی به ادارات اعلام شد چرا که برخی مواقع شاهد سرقت از ادارات و اموال دولتی بودیم.

سردار امیری افزود: طی جلسات با ادارات، نگهبان و سرایدار در این محل ها به کار گرفته شد که منجر به کاهش سرقت در اماکن دولتی به ویژه اداده برق با اجرای کابل نگهدارنده شد.

وی گفت: پلیس مواد مخدر با اجرای ۶ هزار و ۹۸۸ عملیات پنج تن و ۸۷۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف، ۲۵ باند منهدم و هفت هزار و ۳۸ نفر معتاد، نگهدارنده مواد مخدر، فروشنده و قاچاقچی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: تصادفات فوتی درون شهری ۲۷ درصد و متوفیان ۳۵ درصد کاهش داشته است در حوزه برون شهری تصادفات فوتی ۱۵ درصد و متویان ۱۶ درصد کاهش داشته است.

سردار امیری با بیان اینکه در مجموع سوانح فوتی درون و برون شهری ۱۷ درصد و فوتی ها ۲۰ درصد کاهش داشته است اظهار کرد: پلیس امنیت اقتصادی سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق را نیمه نخست امسال کشف و ۷۵۵ متهم را دستگیر کرد و در مجموع ۷۶۸ پرونده تشکیل و ۳۳۶ خودروی شوتی متوقف شده است.

وی اظهارکرد: ناجا امروز در برخورد با جرایم و ناهنجاری ها به عنوان مجاهد بی سبیل الله در همه عرصه ها حضور دارد و در این مسیر شاهد شهادت عوامل این نیرو هستیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید