کد خبر:52252
پ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در راههای همدان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد

به گزارش روزانه نیوز، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به نقش بسزای ایمن سازی حریم راهها در کاهش حوادث رانندگی، اظهار داشت: اغلب حوادث جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی را در تصادفات جاده ای دارد.

وی ادامه گفت: ایمن سازی حریم راه باعث ایجاد محیط عاری از موانع در حاشیه جاده می شود که در صورت خروج ناگهانی و عمدی خودرو از جاده، راه با حاشیه ایمن بخشنده بوده و از وقوع تصادفات ناگوار پیشگیری می شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان افزود: طی سه ماهه نخست سال ۵ نقطه حادثه خیز در محورهای استان رفع شده و تا پایان سال به ۲۰ نقطه خواهد رسید.

آهکی با تاکید بر اهمیت حفظ،نگهداری و ایمن سازی حریم راهها گفت: حفظ و صیانت از حریم راهها جزء خط قرمز راهداری محسوب می شود در همین راستا از ابتدای سال جاری با ۸۱۷ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز، دسترسی های غیرمجاز و عبور تاسیسات برخورد قانونی شده است.

وی در پایان گفت: طی سه ماه اول سال افزون بر ۵ هزار و ۶۰۰ عدد تابلو و علائم، ۴۶۸ مورد خاکریزی نقاط پرتگاهی،۳ کیلومتر نیوجرسی، ۵ کیلومتر روشنایی،۸۱ مورد ترانشه برداری، ۹۸ مورد پاکسازی پارکینگ حاشیه راه و… در سطح راههای استان همدان اجرا و نصب شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید