کد خبر:52261
پ

مدیر تعاون روستایی همدان در بازدید از مراکز خرید گندم شهرستان فامنین ، سیلوی کوریجان و کارخانه آرد اطمینان گفت: خرید تضمینی گندم توسط ۴۱ مرکز تعاون روستایی آغاز شده است.

به گزارش روزانه نیوز، مسعود اکبری در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به برداشت محصول توسط کشاورزان گندمکار استان همدان ، مراکز ذخیره سازی فعال و آماده تحویل گیری گندم است.

وی با بیان اینکه بارش های مناسبی در فصل بهار داشتیم برآورد میگردد سال جاری افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان را شاهد باشیم، افزود: بر همین اساس تمهیدات لازم جهت ایجاد فضای ذخیره سازی مناسب در استان اندیشیده شده است .


مدیر تعاون روستایی همدان گفت: در حال حاضر تعداد ۴۱ مرکز خرید استاندارد متعلق به تعاون روستایی در سطح استان با پراکنش مناسب در نقاط گندم خیز تعبیه شده که این مراکز پس از چندین مورد بازدید توسط کارشناسان این مدیریت بر اساس استاندارد لازم انتخاب تا ضمن سهولت در تحویل گیری گندم از کشاورزان گندم خریداری شده در فضایی مناسب ذخیره شود.


اکبری اشاره کرد: بر اساس مصوبات کارگروه قیمت گذاری محصولات کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد افت غیر مفید ۱۷۵ هزار ریال تعیین شده است.


وی با بیان اینکه در سال جاری نیز بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل جهت پرداخت مطالبات کشاورزان است، افزود: کشاورزانی که در بانک کشاورزی دارای حساب می‌باشند قبل از تحویل گندم از فعال بودن حساب مطمئن شوند.


مدیر تعاون روستایی همدان اعلام کرد: بانک کشاورزی متعهد شده هیچگونه وجهی بابت بدهی کشاورزان از مطالبات گندم آنها برداشت نکند.


وی با اشاره به اینکه مراکز خرید تضمینی گندم تا شهریور ماه در استان همدان فعال خواهند بود، افزود: پیش بینی شده در سال جاری بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان همدان توسط شبکه تعاون روستایی خریداری گردد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید