کد خبر:52059
پ

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان گفت: ۶۶۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عباس عزیزی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: امسال با تلاش شبانه روزی و تدابیر فرماندهی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان ۵۶۱ قاچاقچی،توزیع کننده مواد مخدر، خرده فروش و معتادمتجاهر دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

این مسوول انتظامی استان همدان همچنین گفت: هفت باند مواد مخدر متلاشی شد.

وی ادامه داد: آمار شناسایی و دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: جمع آوری معتادان متجاهر ۲۵ درصد نسبت به مدت زمان مشابه افزایش داشته است،گفت: اجرای هزار و ۵۴۴ طرح پاکسازی از دیگر اقدامات این پلیس طی سال گذشته تاکنون بوده است.

شناسایی و انهدام ۴۸ باند مواد مخدر در همدان طی سال گذشته

سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۸ فقره باند مواد مخدر در همدان شناسایی و منهدم شد،افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۹۳۰ عملیات توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان صورت گرفته که نسبت به مدت زمان سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته و ۲۴۸ دستگاه انواع خودرو و موتور از قاچاقچیان توقیف شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و ۳۵۶ کیلوگرم مواد مخدر در عملیات های مشترک و فرا استانی کشف شد که سهم کشفیات استان همدان ۶۶۳ کیلوگرم بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: در زمینه مقابله با مواد مخدر، ۳۷۷ مورد کلاس و کارگاه در محیط های آموزشی، نظامی، دانشگاه ها، اتحادیه ها و مدارس برای ۸۱ هزار نفر در سال گذشته برگزار شد و به ۲۱۰ نفر از شهروندان با اجرای ۱۲ گروه مشاوره رایگان مشاوره ارائه شد.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه خانواده در حوزه مقابله با اعتیاد نقش قابل توجهی دارد و اگر یک عضو خانواده هم دچار اعتیاد شود همه خانواده‌ درگیر این معضل خواهند شد،گفت: سیگار دروازه ورود به اعتیاد است که متاسفانه اغلب از دوران نوجوانی آغاز می‌شود.

این مسوول انتظامی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر به هر شکلی موجب اعتیاد می‌شود،بیان کرد: قطعا اعتیاد زندگی را تباه می‌کند و به والدین توصیه می‌شود در برخورد با فرزندان تحقیر، بی‌توجهی و مقایسه نداشته باشند که از عوامل گرایش به اعتیاد خواهد بود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی سرقت خُرد در استان،گفت: افزایش دستگیری معتادان متجاهر در این زمینه اثربخش بوده است.

شناسامه دار شدن خرده فروشان مواد

سرهنگ عزیزی همچنین گفت: شناسنامه‌دار کردن خرده‌فروشان مواد مخدر در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است و افرادی که ۲ یا سه فقره خرده‌فروشی مواد مخدر داشته باشند طبق گزارشات مردمی و مستندسازی ابا همکاری دادستان شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی از اجرای طرح امنیت محله‌محور با استفاده از ظرفیت افراد معتمد محله در راستای کاهش جرایم خبر داد و افزود: طرح آرامش در شب در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان هفت مرحله در استان همزمان با سراسر کشور برگزار شده و در چند روز آینده مرحله هشتم طرح آرامش در شب اجرایی می‌شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: خبرنگاران با آگاهی بخشی و القای امنیت به جامعه است وبا انعکاس صحیص عملکرد پلیس، نقش بی بدیلی در القای حس امنیت به جامعه دارند و حلقه میانی اتصال مردم به پلیس هستند و در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و کنترل جرائم نقش دارند.

سرهنگ عزیزی در پایان اظهار کرد: شهروندان می توانند برای انعکاس هرگونه اخبار در راستای کشفیات مواد مخدر گزارشات خود را از طریق شماره تلفن ۲۱۸۲۲۱۳۶ اطلاع رسانی کنند و پلیس مواد مخدر و در اولین فرصت بررسی های میدانی را انجام می دهد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید