کد خبر:51616
پ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان گفت: در سه روز اخیر 50 تن آرد (یک هزار کیسه)قاچاق به ارزش 700 میلیون تومان و 80هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است.

به گزارش روزانه نیوز، سرهنگ مجتبی محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار داشت: سالجاری با رویکرد پیش بینی، پیشگیری و شناسایی همه جانبه قاچاق کالا و ارز و جرائم اقتصادی مهمترین محور برنامه ها سال جهش پلیس اقتصادی، حمایت همه جانبه از کارآفرینان و سرمایه گذاران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال خواهد بود که پایان سال بتوانیم به منصه ظهور برسانیم.

به گفته وی، پلیس از تولید کنندگان و بازاریان حمایت خواهد کرد تا در راستای جهش تولید با توجه به بیانات مقام معظم رهبری گام بردارند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی با هدف پیشگیری، پیش بینی و مقابله با جرائم اقتصادی(مبارزه با زمین خواری ، قاچاق سوخت، کالا، اختلاس، فرار مالیاتی، ربا خواری، و …) قاچاق کالا   چهار سال است که در استان همدان تشکیل شده است که در این مدت اقدامات خوبی انجام شده است.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه سالجاری طرح مبارزه با خودرو های شوتی در دستور کار قرار گرفته است، افزود:  سال گذشته نیز 46 طرح اجرا شد که 667  دستگاه خودرو شوتی متوقف و 659 متهم دستگیر شده است  که ارزش ریالی کالاها قریب به 93 میلیارد تومان بوده و در دوماه ابتدایی سال جاری نیز 107 دستگاه خودرو شوتی  متوقف شده است.

وی در خصوص اقدامات سال گذشته برای مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد: ارزش ریالی پرونده های کشف شده 388 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه 15 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان گفت: در بحث پرونده های ملی و مهم(پرونده های دارای ارزش بالای یک میلیارد تومان) 99 میلیارد تومان ارزش ریالی بوده که نسبت به مدت مشابه 79 درصد افزایش داشته است.

محمدی اشاره کرد: در بحث متهمین در 12 ماه سال گذشته یک هزار 551نفر متم دستگیر شده است که 8 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است.

به گفته وی، در مورد طرح مبارزه با کالای قاچاق، گمرکی، دخانی، دام، آراد و سلامت محور25طرح اجرا شده است که 220 متهم دستگیر شده است 167دستگاه خودرو توقیف شده است که ارزش ریالی طرح ها 145 میلیارد تومان است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان یادآور شد: در مجوع سال گذشته 71 مورد طرح اجرا شده است که 889 متهم دستگیر شده و 834 خودرو توقیف شده است 2838میلیارد تومان نیز ارزش محموله های کشف شده بوده است.

سرهنگ محمدی گفت: در سالجاری درخصوص کشف کالای قاچاق در بحث لوازم خانگی افزایش 9 درصدی کشف نسبت به مدت مشابه را داشته ایم، 783دستگاه لوازم خانگی کشف شده است.

وی در بحث فراورده های نفتی اعلام کرد: 718هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و از خروج آن جلوگیری شده است که نسبت به مدت مشابه 59درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در بحث سیگار 101 هزار پاکت سیگار کشف شده که نسبت به مدت مشابه 10 درصد کاهش داشته ودر کشف مواد خوراکی و دارویی شاهد کاهش 10 درصدی و 62 درصدی هستیم.

سرهنگ محمدی در خصوص افزایش کشفیات به در افزایش 259 درصدی لوازم آرایشی 259 ، 203 درصدی لوازم رایانه ای، 10 درصد پارچه، 5 درصد البسه  ، 25 درصدی لوازم یدکی 25 درصد اشاره کرد.

به گفته وی، 388  میلیارد تومان ارزش ریالی پرونده های کشف شده بوده که نسبت به مدت مشابه 16 درصد افزایش کشفیات قاچاق کالا داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان همدان با اشاره به اینکه بحث جرائم اقتصادی شامل ربا خواری، تشکیلات غیر مجاز پولشویی، اختلاس، زمین خواری، فرار مالیاتی، احتکار، تبانی و تقلب در مناقصات، اخلال در نظام اقتصادی است، افزود:  999میلیارد تومان بوده ارزش ریالی پرونده ها بوده که نسبت به مدت مشابه افزایش 100 درصدی داشته است.

سرهنگ محمدی با بیاان اینکه در دوماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه 77 میلیارد تومان کشفیات داشتیم، افزود این رقم  نسبت به مدت مشابه 46 درصد افزایش داشته است.133متهم دستگیر، 177 پرونده تشکیل شده است که ارزش ریالی پرونده ها قریب به 500 میلیارد تومان بوده است.

به گفته وی، کشفیات تحویل املاک تملیکی می شود که کالا صادر، معدوم یا به فروش می رسد کالاهایی معدوم می شوند که مصرف نداشته باشد مانند خوراکی و لوازم آرایشی، کالاهایی که در کشور تولید می شوند در صورت کشف صادر می شود مانند پوشاک و کالاهایی که در کشور وجود نداشته باشد مصرف می شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید