کد خبر:25370
پ

رییس کمیسیون اقتصادی از نگرانی مجلس برای تبدیل شدن مدیریت مجموعه سهام‌های شرکت‌های استانی سهام عدالت به مجموعه‌های متعلق به دولت خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز«محمدرضا پورابراهیمی» روز دوشنبه در حاشیه صحن علنی مجلس و در جمع خبرنگاران افزود:  شورای عالی بورس در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۹۹  مصوبه‌ای تصویب و به سازمان بورس ابلاغ کرد که نسبت به برگزاری انتخابات هیات مدیره‌های شرکت‌های استانی سهام عدالت تصمیم گیری شود. این تصمیم سبب می‌شود هیاتی مرکب از مدیرکل امور اقتصاد و دارایی هر استان به عنوان رییس، معاون هماهنگی هر استان به عنوان دبیر و نمایندگان دو تشکل اتاق تعاون و اتاق بازرگانی به عنوان اعضا، انتخابات مجامع استانی را برگزار کنند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:  این بدان مفهوم است که جایی که باید خود مردم برای مجامع خود تصمیم بگیرند، این مدیران تصمیم گیر خواهند بود در حالی که باید محدودیت‌های ثبت نام که در سامانه سجام وجود دارد، بر طرف شود.

نماینده مردم کرمان با بیان اینکه این شرایط مقررات جدیدی را برای آینده سهام عدالت در کشور رقم خواهد زد، گفت: مقرر شد کمیسیون اقتصادی فردا با دعوت از وزیر اقتصاد تشکیل جلسه دهد. زیرا در مجلس ما نگران دولتی کردن سهام عدالت در تصمیم‌گیری هستیم در حالی که باید همه سهامداران سهام عدالت امکان حضور در انتخابات را داشته باشند.

وی افزود: ۶۰ درصد از ۵۰ میلیون نفر از جمعیت سهام‌دار سهام عدالت روش غیر مستقیم برای خرید و فروش سهام خودرا انتخاب کردند و باید امکان شرکت در انتخابات را داشته باشند تا اعضای هیات مدیره مدنظر را خود مردم انتخاب کنند.

پور ابراهمیی افزود: متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی و تعین افراد طبق مصوبه دولت برای شورای عالی بورس، نگرانی جدی برای تبدیل شدن مجموعه سهام‌های شرکت‌های استانی سهام عدالت به مجموعه‌های متعلق در اختیار دولت وجود دارد.

وی ادامه داد: مغایرت‌هایی که با استناد بالا دستی و بندهای۳، ۴ و ۵ موافقت‌نامه برای واگذاری سهام عدلت طبق دستور رهبر معظم انقلاب وجود دارد و در این موافقنامه ایشان تاکید کردند که کاهش تصدیگر دولت در اقتصاد کشور باید رقم زده شود. اما دولت به دنبال این است که ماهیت مدیریت این شرکت‌ها را در دست بگیرد و به روشی که دراین موضوع است، اقدام کند./ایرنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.
کلید مقابل را فعال کنید