کد خبر:50377
پ

معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه شهید مفتح خبر از آغاز برداشت بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال از قلمستان این نیروگاه داد.

به گزارش روزانه نیوز، بیژن مدبری در تشریح این خبر گفت: نیروگاه شهید مفتح در سال گذشته اقدام به راه‌اندازی قلمستان و تولید نهال های مثمر و غیر مثمر( سنجد و صنوبر) به‌صورت علمی و مکانیزه و تولید نهال مرغوب در زمینی به مساحت ۵ هکتار کرده است.

وی اظهار داشت: هدف از ایجاد این نهالستان، استفاده حداکثری از پساب سایت، حفاظت خاک، کاهش فرسایش و رسوب و ایجاد و تقویت فضای سبز با نشاط است که الگوگیری از این طرح و ترویج آن در موارد مشابه می تواند منجر به اقتصاد سبز، زراعت چوب و کاهش آلاینده‌های منابع آبی گردد.

معاون مالی و پشتیبانی نیروگاه شهید مفتح همدان با بیان اینکه برخی نگرانی هایی درباره تأمین آب طرح درختکاری دارند افزود: آبیاری این قلمستان و تولید این نهال ها با استفاده از آب باران و آب های غیر قابل مصرف و پساب انجام می شود و هیچ گونه استفاده از منابع آب های زیرزمینی صورت نمی گیرد.

مدبری با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید نهال در این نیروگاه وجود دارد گفت: آماده هستیم نهال های مورد نیاز روستاهای همجوار نیروگاه را به جهت ترویج فرهنگ کاشت درخت و درختکاری و همچنین حمایت از نهضت مردمی کاشت یک میلیارد نهال تأمین نماییم.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی صورت می گیرد افزود: در طی سال های اخیر بیش از ۱۳۰ هزار اصله نهال به منظور توسعه فضای سبز و حفاظت از محیط زیست کاشته شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید