کد خبر:44887
پ


نشست هم اندیشی تخصصی پیرامون طرح جامع و تفصیلی شهر همدان به همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان برگزار شد.

به گزارش روزانه نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان ، نشست هم اندیشی پیرامون تجربیات طرح‌های توسعه ای و جامع و تفصیلی شهرهای دیگر با حضور شهردار همدان، مدیر کل راه و شهرسازی ، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری ، دکتر ایزدی استاد دانشگاه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان ، معاونان شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی و رییس شهرسازی استانداری همدان در محل تالار قرآن برگزار شد.

در این نشست سید مسعود حسینی شهردار همدان با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست تخصصی در خصوص رفع اشکالات طرح های جامع و تفصیلی شهر همدان عنوان کرد: باید از نظرات تخصصی و مفید نشست های هم اندیشی در راستای رفع مشکلات و رشد و توسعه همه جانبه شهر همدان بهره بگیریم.

وی یکی از خروجی های این نشست را افزایش تعاملات بین دستگاههای متولی در رشد و توسعه شهر همدان دانست و افزود: با ارایه دیدگاههای فنی و علمی و بهره گیری از تجربیات سایر شهرها علاوه بر شناخت گره ها و موانع موجود در طرح های جامع و تفصیلی، می توان نسبت به رفع موانع اقدامات لازم را انجام داد.

این مقام ارشد مدیریت شهری خواستار تعامل شهرداری همدان و راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی در زمینه طرح های توسعه شهری شد و گفت: امیدواریم برگزاری این نشست به سیاست گذاری، آسیب شناسی و ارایه یک مدل مناسب برای توسعه و ارتقای جایگاه شهر همدان منجر شود.


در ادامه جلسه رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بهره گرفتن از تجربیات سایر شهرها به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت طرح های توسعه ای شهر همدان کمک می کند گفت: ضرورت برگزاری این نشست تخصصی به شدت احساس می شد و طرح نظرات تخصصی، علمی و فنی باعث می‌شود طرح جامع و تفصیلی کمتر با مشکل مواجه شود.

سعید حاج بابایی با تاکید بر تعیین تکلیف طرح جامع و تفصیلی شهر همدان عنوان کرد: رعایت مسایل فنی، دقیق، علمی و جامع در طرح های توسعه ای شهر همدان بر کاهش هزینه‌ها و آسیب‌های طرح‌های بلند مدت موثر خواهد بود.


در ادامه معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان این جلسه را فرصت مغتنمی برای طرح و توسعه پیشرفت شهر همدان دانست و افزود: هدف این نشست بهره گیری از نظرات کارشناس و علمی در خصوص طرح های جامع و تفصیلی و تجربه سایر شهرها با هدف شناسایی توسعه همه جانبه شهر همدان است. امیر فتحیان نسب ضمن اشاره به مباحث تخصصی و فنی در این نشست گفت: مسائل فنی، مباحث مربوط به کمیسیون ماده ۵ و فرایند های ارتباطی بین اداره شهرسازی و شهرداری و دستگاههای متولی برای توسعه شهر همدان مورد بررسی قرار می‌گیرد.


لازم به یادآوری است در پایان نشست کارشناسان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و بر انتقال تجربیات شهرهای مختلف ، مشارکت مردم ، محله محوری، بهره‌گیری از مشاوران خبره و معتبر و اساتید دانشگاه و توجه به شرایط خاص اجتماعی و فرهنگی هر شهر تاکید شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید