کد خبر:41415
پ

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: خیران راه سازی تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان به راه‌سازی روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیز کشور کمک کرده‌اند.

به گزارش روزانه نیوز، خداداد مقبلی در سفر به همدان و در نشست مجمع خیران راه ساز استان افزود: راه محور توسعه هر منطقه محسوب می‌شود و هر فعالیتی که بخواهد در زمینه‌های مختلف گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی صورت بگیرد و توسعه‌ای را به شهرستانی هدیه دهد، نیازمند زیرساختی به نام راه است.

او تأکید کرد: متأسفانه سالانه جمعیت زیادی بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند یا سلامتی آن‌ها به خطر می‌افتد و ایمن سازی راه‌ها برای حفظ جان و سلامتی انسان‌ها ارزشمند است و ما وظیفه‌داریم برای ایمنی جاده‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز تلاش و کوششی ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در سال‌های اخیر انجمن خیرین راه و ترابری در کشور راه‌اندازی و نمایندگی آن‌ها در استان‌ها فعال‌شده است و با دعوت از خیران و توضیحات کامل موضوع راهداری خیران در طرح‌ها مشارکت می‌کنند.

مقبلی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ خیرین راه و ترابری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به شکل مشارکتی برای رفع نقاط حادثه‌خیز، ساخت راه‌های روستایی و ابنیه فنی هزینه کردند و در سال ۱۴۰۱ این رقم به افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

او گفت: امروزه نبود جاده به منزله نبود امکانات رفاهی در آن منطقه است چرا که راه تاثیر بسزایی در رشد اقتصادی، اجتماعی و کشاورزی آن منطقه به ویژه مناطق روستایی دارد و در نتیجه موجب بالا رفتن شاخص‌های اقتصادی و اشتغال روستائیان می‌شود.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تأکید کرد: خیران راه ساز همچنین با مشارکت در ایمن سازی راه‌های ارتباطی از قبیل حذف نقاط حادثه خیز موجب کاهش سوانحات و تلفات جاده ای، رفع مشکلات در شبکه‌های ارتباطی و افزایش ظرفیت ترافیکی و دسترسی‌های ایمن خواهند شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به آیات و احادیث گفت: خدمت به مردم به ویژه مردم مناطق محروم از توصیه‌های بزرگان دین و از بالاترین ارزش هاست و خیران جایگاه بلندی نزد خداوند خواهند داشت.

مقبلی تصریح کرد: قطعا هر اقدامی در حوزه ساخت راه‌ها انجام شود هدف مقدسی را دنبال کرده ایم، زیرا در نجات جان و اموال مردم خدمت ارزنده‌ای انجام داده ایم.

در این نشست با اهداء لوحی از خیران راه ساز استان همدان تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید