کد خبر:7052
پ

جانشین مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرآیند تدوین سیاست های کلی نظام، گفت: با تدوین سیاست های کلی کار تمام نمی شود، وقتی حل مسئله صورت می گیرد که آبشار سیاستی صحیح اجرایی شود.

 

 

به گزارش روزانه نیوز ،  حسین عرب اسدی جانشین مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدرس دانشگاه امام صادق (ع) در دومین نشست از سلسله نشست های « بینات» به موضوع  « بررسی فرآیند استخراج  سیاست های کلی نظام در نسبت با مسائل اولویت دار» پرداخت و اظهار داشت: فرآیند تدوین سیاست های کلی نظام از پایین به بالاست، دستگاه اجرایی کشور، طرح خود را تحویل مجلس داده و مجلس بر آن اساس بسته سیاسی را تدوین کرده و تحویل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌ دهد و از آنجا سیاست ها به رهبر انقلاب جهت امضا تحویل داده می شود و ابلاغ می گردد.

 

وی افزود: نهادینه ترین فرآیند مشورتی در نظام جمهوری اسلامی، فرآیندتدوین سیاست های کلی نظام است.

 

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: با تدوین سیاست های کلی کار تمام نمی شود، وقتی حل مسئله صورت می گیرد که آبشار سیاستی صحیح اجرایی شود.

 

عرب‌اسدی خاطرنشان کرد: معمولا مسئله و فهرست مسائل داریم و کمتر به نظام مسائل پرداخته می شود. حتی اولویت بندی مسائل نیز نظام مسائل نیست.

 

وی اظهار داشت: معمولا در سطح اداره سازمانی به مشکلات اشاره می شود، در سطح اداره فراسازمانی به مسائل اجرایی اشاره می شود، در سطح راهبردی به مسائل کلان اشاره می شود که آن مغفول است.

 

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: آفت مسئله شناسی کشور این است که در سطح اداره سازمان باقی مانده در حالی که باید از سطح راهبردی شروع شده و در دو سطح دیگر اشراف شود. با حل مسائل در سطح راهبردی، خود به خود بسیاری از مسائل اجرایی منحل می شود.

 

براساس این گزارش، سلسه نشست های بینات که با مشارکت مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام و سازمان بسیج دانشجویی و همکاری مرکز متد، خبرگزاری دانشجو، و شبکه شتاب برگزار می‌شود.

 

علاقه مندان، نخبگان و فرهیختگان می توانند جهت شرکت، اطلاع از زمان و مکان نشست ها و یا استفاده از محتوای نشست به سایت Mtod.ir مراجعه کرده و در بخش نشست بینات ثبت نام کنند.

 

گفتنی است این پیش نشست ها به همایش ملی بینات خواهد انجامید./ فارس

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید