کد خبر:45510
پ


استاندار همدان اعلام کرد: در طرح نهضت ملی مسکن ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح استان در حال احداث است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای عالی مسکن که به صورت برخط(وبینار) با حضور سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوربرگزار شد، بیان کرد: ۱۶ هزار و ۴۰۰ واحد در سطح شهرها و ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد در سطح روستاهای استان همدان در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است.

وی ادامه داد: در ۱۶ شهر استان مشکل تأمین زمین به طور قطعی حل شده و در ۱۶ شهر دیگر نیز توافقات اولیه انجام شده و در حال طی مراحل قانونی توافق، ثبت و صدور سند هستیم.

استاندار همدان خاطر نشان کرد: با حمایت مسئولین در سطح ملی مانع و مشکل خاصی در روند ساخت مسکن وجود ندارد و در موعد زمانی مقرر می‌توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

۳۶ هکتار زمین برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی طرح جوانی جمعیت در استان آماده شده است

قاسمی فرزاد گفت:در طرح جوانی جمعیت در شهر قهاوند ۳۶ هکتار زمین که قابلیت بارگزاری ۲ هزار واحد مسکونی را دارد پیش‌بینی شده است که ۱۱۰ قطعه‌ی آن طبق قرعه‌کشی انجام شده تا چند روز آینده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گفته وی، خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به بعد متولد شده‌اند، می‌توانند از تسهیلات زمین و وام مسکن در طرح جوانی جمعیت برخوردار شوند.

استاندار همدان تصریح کرد: از پروژه مسکن مهر تعهداتی باقی نمانده اما ۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بدون متقاضی در سطح شهرهای مختلف استان وجود دارد که تعیین تکلیف شده است.

قاسمی فرزاد افزود: در واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر بخشی که متقاضی دارد با قیمت مناسب تحویل داده می‌شود و بخشی که متقاضی ندارد به پیمانکاران متقاضی و یا دستگاه‌های دولتی تحویل می‌شود.

وی یادآور شد: واحدهای باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر را با هدف تعیین تکلیف منابع دولتی و مردمی که در سال‌های گذشته در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است، دنبال می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید