کد خبر:45594
پ

شهردار همدان اعلام کرد: خدمت به مناطق کمتر برخوردار را افتخار می دانیم.

به گزارش روزانه نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سید مسعود حسینی با هدف بررسی و رسیدگی به درخواست ها و مشکلات اهالی کوی جنت در این منطقه حضور یافتند.

وی پیگیری مشکلات کوی جنت را توسط اهالی و همیاران محلات قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: در مناطق کم برخوردار به هر میزان خدمات رسانی هم انجام شود به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم، نیازها همیشه جلوتر از خدمات است ولی شهرداری همدان به ویژه منطقه سه تلاش کرده خدمات خوبی ارایه دهد.

شهردار همدان با بیان اینکه در این مناطق با نقطه مطلوب فاصله داریم خواستار مشارکت شهروندان شد و افزود: شهرداری همدان خدمت به مناطق کم برخوردار را مایه افتخار می داند و بودجه امسال شهرداری بودجه خوبی است که با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری همدان نسبت به سایر کلان شهرها سعی کردیم کم نگذاریم. حسینی افزود: تلاش مجموعه مدیریت شهری تامین منابع مالی و هزینه‌های عمرانی است تا کیفیت و وضعیت زندگی مناطق مختلف از جمله مناطق کم برخوردار بهبود یابد.


این مقام ارشد مدیریت شهری به همسویی سیاستهای مدیریت شهری با دولت در خصوص ساماندهی بافتهای فرسوده و توانمندسازی مناطق کم برخوردار اشاره کرد و اظهار داشت: دولت سیاست‌های تشویقی مناسبی برای ساماندهی این مناطق تدوین کرده و در این راستا در حال انعقاد قرارداد با گروه های تسهیل‌گر برای این موضوع هستیم.


حسینی به تجربه موفق شهر تهران در ساماندهی بافتهای فرسوده اشاره کرد و گفت: بهره گیری از گروههای تسهیل‌گر در کاهش و‌ رفع مسائل بافت های فرسوده در مناطق کم برخوردار به ویژه در کوی جنت را به صورت ریشه ای حل خواهد کرد.

وی تراکم بالای جمعیتی، عدم معابر استاندارد،کمبود فضای سبز و معضلات ترافیکی را از مشکلات این مناطق برشمرد و افزود: ساماندهی این بافت‌ها موجب ارتقای کیفیت زندگی، گسترش فضای سبز، پیاده راه ها، کاربرهای مختلف، سرانه های مسکونی و در نهایت ایجاد ارزش افزوده در این مناطق می گردد.

شهردار همدان خواستار مشارکت شهروندان با مدیریت شهری و ارتقای سطح توقعات شد و‌ عنوان کرد: ورود سرمایه گذار و انبوه سازان به این منطقه می تواند به الگوی خوبی برای سایر نقاط مختلف شهر همدان از جهت توانمندسازی و ساماندهی بافتهای فرسوده تبدیل شود.

حسینی برای کاهش معضلات این منطقه اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: در خصوص توجه به مباحث فرهنگی، اختصاص پارک بانوان برای کوی جنت ، احداث زمین چمن مصنوعی ، اختصاص تاکسی ها و اتوبوس‌ها اقدامات و کمک های لازم را انجام می دهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید